تورهای برتر

تورهای برتر

تورهای برتر

تورهای برتر

تور ارزان مالزی

مالزی کجاست؟ |  تور مالزی

تور مالزی : مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا  یکی از متنوع ترین و زیبا ترین مکان های توریستی در دنیاست . جاذبه های گردشگری مالزی به قدری زیاد است که از سراسر جهان برای بازدید آن به این کشور مسافرت می کنند.

مالزی کجاست؟  مالزی شبه جزیره ای دارای مرز زمینی و دریایی با تایلند از شمال و مرز دریایی در جنوب با سنگاپور ، ویتنام در شمال شرقی و اندونزی در غرب است.از مهمترین اقوام در این کشور که در تاریخ آن نقش بسزایی داشتند ، مالایی ها بودند . در صورتی که به تاریخچه این کشور علاقمند هستید می توانید مقاله ” مالزی در زمان قدیم ” را مطالعه نمایید . 

مالزی شرقی مرزهای زمینی و دریایی با برونئی و اندونزی و مرز دریایی با فیلیپین و ویتنام دارد. روابط دوجانبه مالزی با سایر کشورهای منطقه برای مثال مالزی- سنگاپور، مالزی اندونزی و … بسیار عالی می باشد .

کوالالامپور پایتخت ملی و بزرگترین شهر مالزی می باشد. تور کوالالامپور صباح بین ایرانی ها و بسیاری از افراد جهان طرفداران زیادی داشته و هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان در این تور شرکت میکنند . در ادامه برخی از اطلاعاتی که باید در مورد مالزی بدانیم را به اختصار بیان می کنیم .

مالزی با بیش از 30 میلیون جمعیت، 44 امین کشور پرجمعیت جهان است.

در اینجا به تور مختصر کشور مالزی را مورد بررسی قرار می دهیم لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از راهنمای سفر به مالزی بازدید نمایید .

نقطه ی جنوبی یوروآستر قاره Tanjung Piai در مالزی است.

در مناطق گرمسیری، مالزی یکی از 17 کشور بزرگ است . آب و هوای مالزی استوایی ، گرم و مرطوب می باشد و به دلیل جنگل های بارانی ،درختان نخل و چمن پوشیده از رنگ سبز است .

زیان رسمی کشور زبان انگلیسی است که اغلب مسافران و گردشگران با این زبان سخن می گویند . گردشگری سهم مهمی در اقتصاد مالزی دارد .

مالزی یک کشور اسلامی و آزاد است . در زیر می توانید نقشه مالزی در جهان را مشاهده نمایید .

اگر تور مالزی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اید ما به شما بهترین و زیباترین مکان های مالزی را معرفی میکنیم.

با ما همراه باشید تا با  زیبایی های مالزی و بهترین زمان سفر به مالزی آشنا شوید . و با آرامش خاطر برنامه ای منظم برای سفر خود بچینید !

تور مالزی چقدر است؟

سایت فیکس تراولز تضمین بهترین قیمت تور مالزی را به شما عزیزان می دهد.با ما همراه باشید.

نام مهم ترین شهرهای مالزی چیست؟

این کشور دارای شهرهای زیادی بوده و هرکدام نسز از امکانات متنوعی برخوردار هستند . سالانه افراد زیادی علاوه بر مسافرت  و گردشگری ، به دنبال اقامت و زندگی در مالزی هستند .  از مهمترین شهر های مالزی می توان موارد زیر را نام برد .

  • کوالالامپور
  • جورج تاون

مالزی بهتر است یا تایلند؟

  مراکز خرید در هر دو کشور تایلند و مالزی وجود دارد.

هر دو تایلند و مالزی در آسیای جنوب شرقی آسیا هستند.

تایلند محبوب ترین کشور در منطقه است و وابستگی اقتصادی آن به گردشگری می تواند قیمت ها را به میزان زیادی افزایش دهد.

با این حال، هر دو کشور، مانند بسیاری از مکان های جنوب شرقی آسیا، نسبتا برای بازدید مقرون به صرفه  هستند.

اگر بین مالزی یا تایلند دچار تردید هستید  باید بگویم هر دو تایلند و مالزی دارای زیرساخت قوی برای حمایت از گردشگری هستند.

اما به طور کلی، اقتصاد مالزی کمتر از تورم دلار هدایت می شود.

در مالزی چه غذایی بخوریم؟

بسیاری از توریست ها از خود می پرسند که در مالزی که دارای یک فرهنگ شرقی است ، چه غذایی برای ما مناسب است؟ برای پاسخ به این دقدقه باید گفت که نیاز به نگرانی نیست. غذاهای مالزی بسیار متنوع بوده و تمامی ذائقه ها را پوشش می دهد . رستوران های بین المللی بسیاری در این کشور وجود دارد .

در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های مالزی را به اختصار بررسی می کنیم.

رستوران آسمانی Troika Sky Dining

رستوران آسمان در کوالالامپور مالزی قرار دارد این رستوران دارای انواع غذا های بین المللی ، انواع مشروبات و نوشیدنی ها می باشد . در این رستوران می توانید یک خاطره به یاد ماندنی را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورید.

رستوران آسمانی

رستوران Marini’s On 57

یک رستوران منحصر به فرد ایتالیایی می باشد که در طبقه 57 برج Petronas  واقع شده است. در این رستوران می توانید هنگاه صرف غذا منظره ای از کل شهر را مشاهده نمایید .

این رستوران در مرکز شهر کوالالامپورقرار دارد و دارای بار و سالن نیز می باشد .

تعداد رستوران های مالزی بسیار زیاد است برای اطلاع از انها بد نیست مقاله ” رستوران های مالزی ” را مطالعه نمایید.

رستوران های ایرانی مالزی

وجود رستوران های ایرانی دقدقه هموطنان مان را در مورد غذاهای مناسب از بین می برد. در مالزی چندین رستوران ایرانی وجود دارد که می توانید اسامی آنها را در مطلب ” رستوران های ایرانی مالزی ” مشاهده نمایید .

باغ وحش ملی مالزی

مالزی یک کشور غنی از گونه های جانوری می باشد. اگر علاقمند به بررسی حیوانات مناطق مختلف می باشد پیشنهاد می کنیم از این باغ وحش که لیستی از حیوانات مالزی را در خود جای داده است بازدید نمایید .

باغ وحش های زیادی در مالزی وجود دارد . علاوه بر آن در حالت طبیعی در جنگل های مالزی می توانید حیوانات خارق االعاده ای را مشاهده کنید . اگر در کوالالامپور اقامت دارید بازدید از پارک پرندگان کوالالامپور را از یاد نبرید .

باغ وحش مالزی

شهر پنانگ در کدام کشور است؟

احتمالا بارها نام شهر پنانگ را شنیده اید ، تور پنانگ مالزی در ایران طرفداران زیادی دارد . این شهر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد که هر شخصی را شگفت زده می کند .

یکی دیگر از شهرهای مهم مالزی شهر ایپوه می باشد که در مقاله ” شهر ایپوه ” به تفصیل در مورد آن صحبت شده است .

پنانگ

انتخاب هتل در مالزی

انتخاب هتل برای اقامت یکی از مهم ترین دقدقه های هر شخصی در سفر های خارجی، می باشد .

وجود هتل های متفاوت معمولا انتخاب را برای توریست ها سخت می کند . اطلاعات کاملی از هتل های مالزی در مقاله ” در مالزی چه هتلی انتخاب کنیم؟ ”  وجود دارد ، توصیه میکنیم حتما آن را مطالعه نمایید .

هتل های مالزی

آیا مالزی کشور گرانی است؟

مالزی دارای اقتصاد قوی است و از این رو، پول رسمی، Ringgit، به شدت به دلار آمریکا متصل می باشد.

این کشور دارای صنعت فن آوری قوی و یکی از ثروتمندترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

1 دلار = 4.2 رینگیت است.

بسته به اینکه از کجا آمده اید، می توانید برای بازدید خود برنامه ریزی کنید.

در مقایسه با کشورهایی مانند سنگاپور، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی،  کاملا مقرون به صرفه است و یکی از بهترین ها برای صرف تعطیلات شما در اینجا است.

باغ گیاه شناسی آتلانتا را بهتر بشناسید

باغ گیاه آتلانتا یک باغ 12 هکتاری بوده که گونه های مختلف گیاهان بومی و غیر بومی را در خود جای داده است . آرایش درختان و طراحی باغچه ها در این مجموعه به قدر ی زیباست که سالانه توریست های بسیاری را به این مکان می کشاند .

باغ آتلانتا

از تپه گنتینگ هایلَند مالزی چه میدانید؟

یکی از زیبا ترین مکان های گردشی و تفریحی مالزی تپه گنتینگ هایلند می باشد در این مکان تمامی امکانات تفریحی و رفاهی برای همه سنین مهیا می باشد . امکاناتی ازقبیل هتل ، تله کابین ، رستوران ، زمین گلف و …..

تپه-گنتینگ

مساجد مهم در مالزی

یکی از مساجد مهم در مالزی که به نوعی یک جاذبه گردشگری تلقی می شود، مسجد کریستال می باشد . این مسجد در پارک میراث اسلامی در Terengganu داخل یک جزیره دست‌ساز به نام ” Pulau ون Man ” واقع شده‌است. ظرفیت این مسجد بیش از 1000 نفر است .

مسجد دیگری را که می توان از آن نام برد مسجد ظهیر است . این مسجد قدمت زیادی دارد و یکی از پربازدید کننده ترین مکان های توریستی مالزی است.

مسجد کریستال

برای سفر به مالزی چه مقدار پول لازم است؟

RM314 (76 دلار) میانگین قیمت روزانه مسافرت در مالزی است. میانگین قیمت مواد غذایی برای یک روز RM71 (17 دلار) است.

میانگین قیمت یک هتل برای یک زن و شوهر به پول مالزی  RM338 (81 دلار) است. 

این هزینه های مسافرتی به طور متوسط از مسافران دیگر جمع آوری شده اند تا به شما در برنامه ریزی بودجه سفر خود کمک کنند.

 بین ماه های نوامبر و مارس، قیمت پرواز و هتل ها افت می کند.

برای سفر ارزان در مالزی خوابگاههای جوانان، خوابگاههای کافی نت، خوابگاههای میراث، همه بخشی از مجتمع خوابگاه در مالزی هستند.

برای زیر RM100، شما یک پد خواب و گاهی اوقات صبحانه نیز دارید. Airbnb در اینجا ارائه آپارتمان های زیبا و مبله و خانه کمتر از قیمت یک هتل 2 ستاره است.

رینگ مالزیرینگ مالزی

ورزش در مالزی چگونه است؟

ورزش یک جنبه مهم از فرهنگ مردم یک کشور است . ورزش های راکتی از محبوب ترین  ورزش ها در مالزی  محسوب می شوند .

استادیوم ها و سالن های ورزشی متنوعی در سراسر مالزی قرار دارد برای نمونه استادیوم ملی در بوکیت یکی از آنهاست . تا قبل از اتمام  استادیوم ملی در بوکیت ، استادیوم شاه الم بزرگترین ورزشگاه مالزی بود . اینورزشگاه بیش از 80000 نفر ظرفیت دارد .

آیا مالزی ساحل دارد؟

متاسفانه  نزدیک کوالالامپور ساحل وجود ندارد. نزدیکترین سواحل در بندر دیکسون هستند؛ شاید برخی شهر های مالزی به ساحل دسترسی نداشته باشند ولی باین به این نکته توجه نمایید که پارک های آبی زیادی در مالزی وجود دارد که گردشگران و مردم محلی بسیار به آنها علاقه دارند . برای کسب اطلاعات بیشتر به پارک های آبی مالزی مراجعه نمایید .

بسیاری از مردم محلی مالزی در طول تعطیلات آخر هفته به این محل سرازیر می شوند.

خوشبختانه شما می توانید به طور مستقیم به جزایر متعدد در 2 ساعت پرواز کنید.

بهترین جزایر برای دیدن احتمالا Langkawi و Penang؛ می باشند عمدتا به این دلیل است که حمل و نقل سریع از فرودگاه در جزیره محل اقامت شما وجود دارد.

جزیره ای دیگر که بسیار نزدیک به کوالالامپور واقع شده است جزیره Pangkor است.

این جزیره فقط توسط زمین قابل دسترسی است، بنابراین هیچ پرواز سریع و ارزان به آن وجود ندارد.

اتوبوس حداقل 3.5 ساعت طول خواهد کشید تا به شهر ساحلی مجاور این جزیره برسد. 

  • ساحل جزیره مابل، صباح
  • ساحل جزیره لایانگ لیانگ ، لبهه
  • ساحل دریایی جزیره تیمان
  • ساحل جزیره راوا، جوهور
  • ساحل مرجانی ، جزیره پانگکور
  • ساحل جزیره گای، کوتا کینابالو
  • ساحل طلایی، ساراواک

ساحل مالزی ساحل مالزی

آیا مالزی دیسکو دارد؟

برای کسانی که مایل به لذت بردن از آهنگ های شاد هستند 5 مورد از بهترین کلاب های شبانه مالزی در کوالالامپور را معرفی می کنیم.

  • Zouk KL
  • باشگاه کیو در
  • باشگاه بازی در سقفMandarin Oriental KL
  • Under9 KL
  • الیسیوم بار و تراس KL

دیسکو مالزی دیسکو مالزی

10 تا از بهترین جشنواره ها درمالزی کدام است؟

این کشور دارای یک طیف غنی از گروه های مذهبی، از جمله مسلمانان، مسیحیان، بودایی ها، هندوها و سیک ها و صدها گروه قومی مختلف است. 

مالزی غربی و شرقی اغلب فعالیت های فرهنگی جداگانه ای نیز دارند. این جشنواره ها به نوعی جاذبه های گردشگری مالزی محسوب می شوند

رویدادها به دو دسته تقسیم می شوند: مذهبی و فرهنگی. جشنواره های مذهبی عبارتند از عید، سال نو چینی و دیاپوالی، که مانند سایر جشن ها در سراسر جهان است.

اگر شما به دنبال یک تجربه فرهنگی هستید و مایل به لذت بردن از سنت های محلی در سفر خود به جنوب شرقی هستید، برای یکی از جشنواره های مختلف خود به مالزی بروید.

جشنواره های زیادی در مالزی وجود دارد که می تواند به صورت مذهبی یا فرهنگی باشد.

مالزی، هندی و چینی همراه با گروههای بومی جمع می شوند و هر کدام آداب و رسوم، سنت ها و جشن هایشان را دارند.

جشنواره ها اغلب در تعطیلات عمومی در سطح دولتی یا ملی برگزار می شوند.

  • تیپوسامThaipusam  (اواخر ژانویه / اوایل ماه فوریه)

در طول این جشنواره، شما می بینید بخش هایی از بدن، گونه ها و زبان خود را سوراخ می کنند.

برخی از کوایدی ها را حمل می کنند Kavadi یک مورد تزئینی است که عبادت کنندگان برای نفوذ به بدن خود استفاده می کنند.

از منظر خارجی ها، Thaipusam غیرمعمول است.

در مالزی، Thaipusam سالانه در Caves Batu در حومه کوالالامپور برگزار می شود.

Batu Caves یک معبد هندو در داخل یک غار دارد.

بازدید کنندگان باید 272 قدم برای رسیدن به معبد راه بروند.

جشنواره Thaipusam جشنواره Thaipusam

  • سال نو چینی (فوریه)

سال نو چینی بزرگترین جشنواره چینی در مالزی است.

در طول این رویداد، رقص های شیر و اژدها را در اطراف شهر خواهید دید که شامل لباس هایی برای انجام رقص آیینی برای موفقیت و پیروی از ارواح بد است.

مالزیایی های چینی رقص در خانه ها، مغازه ها، کسب و کار های خود را انجام خواهند داد.

رقص، اجرای موسیقی سنتی در مراسم عمومی انجام می شود.

مراکز و فضاهای عمومی فانوس قرمز برای دکوراسیون دارند.

کودکان و نوجوانان به طور سنتی “ang pow”، یک بسته قرمز پر از پول جهت خوش شانسی دارند.

رنگ قرمز رنگ موفقیت در فرهنگ چینی است. پرتقال ماندارین در طول این جشنواره بسیار شهرت دارد و از هر خانه ای که بازدید می کنید به شما پرتقال می دهند.

جشنواره فانوس 15 روز از سال جدید چینی به پایان می رسد. بچه ها فانوس های کاغذی در معبد به دست می گیرند.

سال نو چینی سال نو چینی

  • روز wesak (می)

بودایی های مالزی روز تولد وازک یا تولد بودا را در یکشنبه نزدیک به ماه کامل می جشن می گیرند.

بودایی ها در سراسر کشور به معبد می روند.

هدف یکی از مهمترین مراسم مذهبی در جهان بودایی، احترام به تولد، روشنگری و مرگ گوتاما است.

جشن در معبد به راهبان اختصاص داده شده و به بخور دادن و دعا کردن، میانجی گری و آواز خواندن می گذرد.

برخی از نقاط مالزی، مانند پنانگ با جامعه بودایی، مراسم پر از گل و شمع هستند.

اگر در پایان ماه مه در مالزی هستید، برای دیدن آنچه فعالیت ها و جشن ها در نزدیکی شما اتفاق می افتد، به یکی از معابد بروید و جشن را تماشا کنید.

روز wesak روز wesak

  • جشنواره برداشت کائاتان در صباح (30 و 31 می)

مهمترین رویداد فرهنگی صباح هر ساله در ماه های 30 و 31 مه برگزار می شود.

جشنواره برداشت کائمتان یک جشن باستانی قبطی است که از قفقاز کادادان-دوسون، به ارمغان می آید.

امروز، با این حال، تاکید بیشتر بر روی بخش اجتماعی، غذا، نوشیدنی و موسیقی زیادی است.

نمایشگاه های مختلف در اطراف انجمن فرهنگی Dusun Kadazan (KDCA) واقع در Penampang برگزار می شود.

جشن های عمومی، رقص های سنتی با رقاصان لباس های قومی وجود دارد.

شما همچنین می توانید بسیاری از غذاهای منطقه ای از جمله هینوا (ماهی تخمیر شده) و بمبنگان (نوعی ترشی میوه ای با گوشت زرد مشابه انبه) را تجربه کنید.

نمایشنامه زیبایی، Unduk Ngadau، در داخل سالن فرهنگی برگزار می شود و برنده در پایان جشنواره اعلام می شود.

زنان محلی از سراسر کشور، ظاهر و زرق و برق خود را به امید تسخیر Unduk Ngadau به نمایش می گذارند.

جشنواره صباح جشنواره صباح

  • جشنواره برداشت گوائی (1 و 2 ژوئن)

گروه های بومی از جمله بیدیه، مروت، کیان و ایبن در یکی از بزرگترین و محبوب ترین جشنواره های کشور شرکت می کنند.
ساراواک شراب برنج “توک” نام دارد.
آنها همچنین یک نمایش زیبایی با نام Kumang و Keling Gawai دارند که هر دو مردان و زنان می توانند وارد شوند.
تعداد کمی از خارجی ها فرصت دارند که جشنواره برداشت را تجربه کنند و اگر در آن زمان صباح یا ساراواک هستید، توصیه می شود که آن را تجربه کنید.

جشنواره برداشت گوائیجشنواره برداشت گوائی

  • عید (هری ریا آیدیل فیتری، ژوئن)

بزرگترین عید جشن در جهان اسلام است.

هری ریا هر ساله یک تاریخ ثابت ندارد در عوض، کارشناسان مذهبی زمان را بر اساس ماه  هجری تعیین می کنند.

قبل از عید، مسلمانان در سراسر جهان، از جمله کسانی که در مالزی هستند، در ماه رمضان یک ماه  روزه می گیرند .

روزه شامل خودداری کردن از خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن از طلوع خورشید و غروب آفتاب است.

جشن عید در انتهای ماه رمضان آغاز می شود و بزرگترین جشنواره در مالزی است.

مردم برای صبحانه در صبح به مسجد می روند. مواد غذایی معمولی عبارتند از: رندانگ (گوشت)، ساتای (کبابهای مالزی) و برنج چسبنده و انواع مختلف بیسکویت و شیرینی.

عید فیتریعید فیتری

  • جشنواره موسیقی جهانی جنگل، کوچینگ، ساراواک (اواسط ژوئیه)

جشنواره موسیقی جهانی Rainforest در اواسط ماه جولای در کوچینگ، ساراواک برگزار می شود.

از سال 1998، نوازندگان بین المللی در پایتخت ساراواک در این رویداد سه روزه شرکت می کنند.

جشنواره موسیقی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و جذب گردشگران خارجی زیادی برای موسیقی و اجرای زنده است.

ژانرها اغلب سبک های مدرن را با ابزارهای سنتی مخلوط می کنند تا ترکیب هیپنوتیزم صدا را ایجاد کنند.

روستای فرهنگی ساراواک این رویداد را برگزار می کند و همچنین کارگاه، صنایع دستی و غذا را نیز دارد

جشنواره موسیقی جهانی جنگل جشنواره موسیقی جهانی جنگل

  • روز استقلال / روز ملی (31 ام آگوست)

مالزی در اوت 31، 1957، استقلال خود را از انگلیس اعلام کرد و فدراسیون مالایا را تشکیل داد.

پس از مدت طولانی حکومت استعماری، مالزی در آن زمان به عنوان مالایا شناخته شد و در نهایت حاکمیت خود را به دست آورد.

اکثر رویدادها در میدان مبارک کوالالامپور برگزار می شود.

این جشن در نیمه شب در ماه اوت 31 به وقوع می پیوندد، یک نمایش آتش بازی در کوالالامپور برای شروع جشن های استقلال است.

بعدا در روز، رژه ها در خیابان ها و اجرا توسط کودکان مدرسه و کارمندان دولت را می بینید.

پس از مراسم، برای لذت بردن از این رویداد کنسرتهای زنده از هزاران نفر مردم محلی به محل برگزاری مراجعه می کنند .

اگر قبلا روز ملی مالزی را تجربه نکرده اید، به کوالالامپور بروید

روز ملیروز ملی

  • دیپاوالی (نوامبر)

Deepavali، یا جشنواره نور، رنگارنگ ترین جشنواره در مالزی است. هندوستان با استفاده از گچ رنگی به منظور رسم الگوها و شکل ها بر روی زمین جشن می گیرند.

همه مسابقات و ادیان می توانند در این رویداد شرکت کنند، که در خانه های مردم یا مکان های عمومی مانند مرکز خرید صورت می گیرد.

اگر در طول این رویداد در مالزی هستید، بسیاری از غذاهای هند را در خیابان ها می فروشند.

Samosas خانگی، murukku و curries فروخته می شوند.

جشن دیپاوالیجشن دیپاوالی

  • جشن قایق اژدها (دسامبر)

جشن قایقرانی اژدهای بین المللی پنانگ بزرگترین رویداد پنانگ و مورد علاقه توریست است.

این جشنواره سالانه دو روزه توسط دولت پنانگ سازمان گردشگری از 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر شروع می شود .

بیش از 40 روروک مخصوص بچه های مالزی و بین المللی در قایق های سنتی رنگی با ضربات درام به سمت سد Teluk Bahang که در 18 کیلومتری جورج تاون واقع شده اند، به رقابت با یکدیگر  می پردازند.

رقبا از سراسر جنوب شرقی آسیا از جمله سنگاپور، هنگ کنگ و چین می آیند.
اگر شما فرصتی برای حضور دارید، غذای محلی برای فروش و برنامه های سرگرم کننده نیز وجود دارد.
جشن قایق اژدها یک تجربه منحصر به فرد است و مورد علاقه برای هر دو مردم محلی و گردشگران که در پنانگ هستند.

جشن قایق اژدهاجشن قایق اژدها

سوغات مالزی چیست؟

 در واقع هر چیزی که در هر جایی از آسیا وجود دارد در مالزی یافت می شود. در ادامه بهترین سوغاتی های مالزی را به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم .

زیرا جمعیت این کشور عمدتا از سه گروه تشکیل می شود: مالایی، چینی و هندوها.

کاملا انتظار می رود تنوع صنایع دستی مالزی از ترکیب این جمعیت منعکس شده است.

  • Baju Kebaya

این لباس سنتی برای زنان، در رنگ های مختلف، و اندازه های مختلف تولید می شوند.

 لازم نیست تمام مجموعه از بالا (بلوز) و پایین (دامن بلند) خریداری شود.

خرید مجموعه ممکن است بر اساس کیفیت و نوع پارچه حدود RM100 یا 34 دلار برسد .

Baju KebayaBaju Kebaya

  • محصولات ترکیبی قلع و سرب

مالزی در سراسر جهان برای محصولات قلع و سرب خود مشهور است. 

  انواع مختلفی از محصولات تزئینی Pewter که شامل ظروف آشپزخانه اند با طرح های منحصر به فرد است می توانید خرید کنید.

 برخی از اقلام در کوالالامپور ساخته شده به مراتب ارزان تر است.

 این محصول در حدود RM100 یا 34 دلار هزینه خواهد داشت و یادگاری خوبی برای سفر به کوالالامپور می باشد. 

یک کادوی Pewter خالص با یک طراحی دوست داشتنی از اسب های طلایی رنگ به عنوان یک گزینه مناسب است. 

هزینه این سوغات حدود RM350 یا 118 دلار آمریکا است.

محصولات قلع و سربمحصولات قلع و سرب

  • صنایع دستی بافته شده

 صنایع دستی بافته شده از بامبو، چوب خیزران، مونگوگوئه، پوسته نارگیل و برگ پاندان در مالزی وجود دارد.

درخت نارگیل درخت ملی مالزی است.

یک کیف پول از پوسته نارگیل اگر کوچک باشد، RM10 یا US $ 3.50 و اگر کمی بزرگتر باشد – RM15 و یا US $ 5 قیمت دارد.

  • دمپایی Nyonya Beaded

دمپایی Nyonya beaded، دمپایی بافته شده با دانه های کوچک از گل، پرنده یا پروانه نقاشی، می تواند یادگاری عالی بازدید مالزی باشد.

بابا و نیونیا به فرزندان مالایی و چینی که در ایالت مالاکا ازدواج کرده اند، اشاره می کنند.

با توجه به تجارت محبوب بین مالزی و چین، ازدواج میان نژادی میان مردم محلی ، شایع بود.

در نتیجه بابا و نیهونیا در منطقه با سنت های فرهنگی و غذایی خود ظاهر شدند. Nyonya اشاره به زنان این گروه است.

دمپایی Nyonya Beadedدمپایی Nyonya Beaded


تور ارزان آنتالیا

  آنتالیا کجاست؟

تور آنتالیا : شاید بارها برایتان سوال شده باشد که آنتالیا ترکیه کجاست  ؟ آیا این شهر برای مسافرت مناسب است ؟ آنتالیا برای زندگی مناسب است ؟

آنتالیا شهری است ساحلی که در 300 روز سال هوای آفتابی و مطبوع دارد. شهر آنتالیا در مرکز استان آنتالیا و غرب کشور ترکیه قرار دارد .

همسایه های این شهر  از جنوب دریای مدیترانه ، شمال شهر بوردور ، غرب شهر کورکوتلی ، شرق شهر سریک و جنوب غربی شهر کمر است. تور به آنتالیا در فصول مختلف سال انجام می شود که در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است .

  •  تور آنتالیا در نوروز : در نوروز جشن ها و کنسرت های مختلفی در این شهر برگزار می شود . خواننده های بزرگی همچون ابی ، معین و .. کنسرت های خود را در این شهر برگزار می کنند تا برای ایرانیانی که دوست دارند در این کنسرت های شرکت ، نزدیک باشد . 
  •  تور آنتالیا خرداد  : در فصل خرداد طبیعت آنتالیا به زیباترین حالت خود می رسد ، به همین دلیل افراد زیادی سعی می کنند در این فصل به آنتالیا مسافرت نمایند تا تفریحات تابستانی و زیبایی های بهاری این شهر را با هم تجربه کنند .
  •  آنتالیا در زمستان : از آنجایی که آنتالیا دارای آب و هوای معتدل می باشد ، در زمستان هم زیبایی های خاص خود را دارد . برای آندسته از افرادی که در فصول دیگر قادر به مسافرت نیستند ، بهترین مکان برای مسافرت در زمستان شهر آنتالیا می باشد .

به خاطر همین آنتالیا در تمام فصول سال گزینه مناسبی برای مسافرت به شمار می آید.

مراکز تفریحی ، هتل های لوکس و زیبایی های آنتالیا این شهر را به یکی از شهر های پر بازدید ترکیه تبدیل کرده است. برا آشنایی با تور آنتالیا بهتر است در ادامه همراه ما باشید .

نقشه آنتالیا

 استان آنتالیا در جنوب غربی آناتولی واقع شده است، بین طول جغرافیایی 29 ° 20′-32 ° 35’East و عرض جغرافیایی 36 ° 07′-37 ° 29’North.

این استان دارای 26٪ (20591 متر مربع) از مساحت ترکیه است.

مرز جنوبی این استان دریای مدیترانه است در حالی که کوه های Taurus (تاروس) مرزهای کشور را تشکیل می دهند.

سوالاتی مانند ” تور آنتالیا چنده  ؟ ” معمولا برای  افراد زیادی که قصد مسافرت و شرکت در تور آنتالیا را دارند مطرح می شود ، برای پاسخ به سوالاتی از این قبیل پیشنهاد می کنیم از سایت فیکس تراولز دیدن فرمایید .
سایت فیکس تراولز تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا را به شما عزیزان می دهد.با ما همراه باشید.
 قیمت های تور لحظه آخری آنتالیا و دیگر تورهای مربوط به کشورهای مختلف را می توانید ، به صورت به روز در سایت فیکس تراولز مشاهده نمایید .

چه ارزش پولی در سفر به آنتالیا همراه داشته باشیم؟

در آنتالیا دلار و یورو در همه جا قابل قبول است اما در هر صورت اگر قصد مبادله ارز را دارید بهترین مکان خیابان آتاتورک آنتالیا است.

آیا آنتالیا امن است؟

اینکه  آنتالیا چه جور جایی است ،و اینکه جای امنی برای مسافرت می باشد را می توان از تعداد توریست هایی که به این شهر سفر می کنند ، درک کرد .  علی رغم ناآرامی های سیاسی ناگهانی، FCO موضع خود را در مورد ترکیه تغییر نداده است.
 شهروندان بریتانیایی حدود 1،6 میلیون بازدیدکننده از ترکیه در سال 2017 انجام دادند و اکثریت این سفرها کاملا بدون مشکل بودند.
FCO در برابر سفر به برخی مناطق در امتداد مرز ترکیه با عراق و سوریه، توصیه هایی می کند اما این هشدارها هیچ چیز جدیدی نیستند و برای سال ها به اجرا گذاشته شده اند.
امنیت ترکیه و همچنین شهر آنتالیا به قدر ی است که افراد زیادی از ایران و دیگر کشورها به دنبال اقامت و خرید خانه در آنتالیا میباشند .

استراحتگاه ساحلی در امتداد مدیترانه، مانند بدروم، آنتالیا و فتیه، تقریبا به طور کامل امن هستند و تنها مرزهای عراق و سوریه ممکن است خطری داشته باشند.

حال پاسخ  این سوال که آنتالیا چگونه جایی است ، را بهتر درک می کنید . آنتالیا شهری امن ، با امکانات فراوان و ملک ها و خانه های لوکس است .

اگر شما در حال برنامه ریزی برای تعطیلات به ترکیه هستید، قبل از سفر، به FCO مراجعه کنید .

چقدر پول ببریم آنتالیا؟

  این روزها همه به دنبال کمترین هزینه برای مسافرت هستند ، به همین دلیل تورهای آنتالیا ارزان ، برای این قشر از مردم در نظرگرفته شده تا بتوانند به یکی از بهترین شهر های دنیا با حداقل هزینه سفر کنند . (25 دلار) میانگین قیمت روزانه برای مسافرت در آنتالیا است. میانگین قیمت مواد غذایی برای یک روز TRY37 (6.96 دلار) است.
میانگین قیمت یک هتل برای یک زن و شوهر TRY146 (27 دلار) است.
 معمولا در زمان هایی که فروش تور های آنتالیا کم می شود ، تور ارزان آنتالیا ارائه می شود .

پول آنتالیاپول آنتالیا

کدام هتل های آنتالیا بهتر است؟

همیشه این دقدقه  که در  آنتالیا چه هتلی را برای اقامت چند روزه خود انتخاب کنند، ذهن توریست ها را مشغول می کند. زیرا انتخاب یک هتل خوب می تواند ، یک سفر به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند .

  • هتل لیماک لارا دلوکس آنتالیا

این هتل در فاصله کمتر از 2 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و پذیرای توریست ها و مسافران از اقصی نقاط جهان می باشد .

این هتل دارای ساحل اختصاصی بوده که در آن می توانید به حمام آفتاب ، ماساژ ماسه ای ، ورزش های آبی ، والیبال ساحلی و … بپردازید.

هتل لیماک لارا دلوکس آنتالیا

از دیگر امکاتنات این هتل می توان به موارد زیر اشاره کرد .

اتاق های لوکس و دارای بالکن ، اینترنت رایگان ، استخرها ، سالن ورزشی و بسیار از امکانات دیگر . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این هتل می توانید مقاله ” هتل لیماک لارا دلوکس آنتالیا ” را مطالعه نمایید .

  • هتل گرند اکان آنتالیا

این هتل در نوار ساحلی استان آنتالیا در شهر آلانیا قرار دارد و یکی از بهترین هتل های چهار ستاره شهر آلانیا و استان آنتالیا می باشد . این هتل دارای امکانات تفریحی ، اقامتی ، ورزشی مطلوب بوده و سالانه افراد زیادی را از سراسر جهان به آنتالیا میس کشاند . برای اطلاعات بیشتر در مورد این هتل بهتر است به مقاله ” هتل گرند اکان آنتالیا

” مراجعه نمایید .

هتل گرند اکان آنتالیا

  • هتل 5 ستاره آکرا در آنتالیا  یکی دیگر از هتل های شهر آنتالیا هتل آکرا می باشد که در ساحل و در مرکز شهر واقع شده است.

بالکن های با منظره ای از مدیترانه و کوه های توروس در تمام اتاق های آکرا موجود میباشد.

اتاق های معاصر شامل تلویزیون های صفحه تخت با کانال های ماهواره ای و وای فای رایگان است.

هتل آکرا دارای رستوران ها و کافه های مختلف است. 

رستوران آسمانی در طبقه 10 هتل قرار گرفته است و از منظره ای از کوه ها و دریای مدیترانه دارد.

هتل آکر، در فاصله 1.9 متری از مرکز خرید Terracity و منطقه شهر قدیمی با بسیاری از کافه ها و کافه ها قرار دارد.

فرودگاه بین المللی آنتالیا حدود 9.3 مایلی میباشد. پارکینگ رایگان در محل فراهم میباشد

  • هتل مدر ریزورت آنتالیا

یک هتل 5 ستاره در مرکز شهر کمر آنتالیا می باشد که با فرودگاه حدود 60 کیلومتر فاصله دارد . این هتل دارای بار و رستوران بین المللی ، سالن های  ورزشی ، استخر ، سولاریوم ، سرویس شاتل رایگان برای ساحل و بسیار از امکانات دیگر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این هتل بهتر است مقاله ” هتل مدر ریزورت آنتالیا ” را مطالعه نماید .

[هتل مدر ریزورت آنتالیا هتل مدر ریزورت آنتالیا

  • هتل سارپ کادریه آنتالیا

یکی از هتل های سه ستاره شهر آنتالیا می باشد و در رده هتل های متوسط محسوب می شود . به دلیل قیمت مناسب این هتل و امکاناتی که به میهمانان خود ارائه می دهد ، افراد زیادی این هتل را برای اقامت انتخاب می کنند .برخی از امکانات  هتل سارپ کادریه به شرح زیر است .

دارای باغ ، پیست دوچرخه سواری، استخر رو باز، دارای بیش از 64 اتاق با امکانات استاندارد ،زمین گلف ، انواع ورزش های آبی و … .

  • هتل سی لایف فامیلی ریزورت آنتالیا

یکی از هتل های پنج ستاره آنتالیا می باشد که دارای ساحل اختصاصی و بیش از 240 اتاق لوکس با بهترین امکانات بوده و با نقاط مهم شهر فاصله مناسبی دارد .

برای آگاهی دیگر امکانات این هتل مقاله ” هتل سی لایف فامیلی ریزورت ” ر مطالغه نمایید .

  • هتل مجستی کلاب لامر آنتالیا

این هتل جزء هتل های زنجیره ای  مجستی بوده و در یکی از زیباترین نقاط ترکیه یعنی منطقه کمر آنتالیا قرار دارد . در هتل مجستی کلاب لامر آنتالیا شما نمایی زیبا از در یای مدیترانه و کوه و جنگل را با هم خواهید داشت . این هتل 46 کیلومتر از فرودگاه و 35 کیلومتری  از مرکز شهر فاصله دارد .

هتل مجستی کلاب لامر آنتالیاهتل مجستی کلاب لامر آنتالیا

    • هتل دلفین بی گرند آنتالیا

در ساختمان و محوطه سازی هتل دلفین بی گرند آنتالیا به گونه ای عمل شده که تمامی نیاز های میهمانان هتل برآورده شود و به چیزی خارج از هتل نیاز نداشته باشند .
از سالن های ورزشی و استخر های روباز و سرپوشیده گرفته تا رستوران با غذا های بین المللی ، اتاق های لوکس ،وای فای و پارکینگ رایگان ، حمام ترکی و … همه و همه در این مکان وجود دارد .

    • هتل 5 ستاره باروت کمر آنتالیا

کمتر کسی است که نام هتل باروت کمر آنتالیا را نشنیده باشد . این هتل مجلل در منطقه کمر انتالیا قرار دارد و دارای 365 اتاق لوکس می باشد .
دارای اتاق هایی به سمت دریا و خشکی بوده و از سوئیت های ویژه این هتل نیز می توانید استفاده نمایید . امکانات ورزشی ، استخر ، سینما ، سالن سمینار ، سالن های ماساژ و … در این هتل محیا می باشد .
هتل باروت کمر آنتالیا هتل باروت کمر آنتالیا

هتل های مکس هالیدی در شهر های مختلف ترکیه وجود دارد . در آنتالیا ساختمان هتل  دارای فاصله کمی با ساحل می باشد . در ضمن تمامی امکاناتی مه به طور معمول در اکثر هتل ها وجود دارد را در این هتل نیز می توانید داشته باشید .
این هتل حدود 40 دقیقه با مرکز شهر آنتالیا و با نزدیکترین فرودگاه حدود 1 ساعت  فاصله دارد .

    • هتل علی بیگ ریزورت آنتالیا

هتل چهار ستاره و با شکوه علی بیگ ریزورت با چشم انداز زیبا به باغ 100 هزار متری جزء یکی از مناسب ترین هتل های آنتالیا محسوب می شود و هر ساله توریست های زیادی از سراسر جهان این هتل را برای اقامت چند روزه در آنتالیا انتخاب می کنند .
چنانچه دنبال اطلاعات بیشتری در مورد این هتل می باشید به ” هتل علی بیگ ریزورت آنتالیا ” مراجعه نمایید .

    • هتل مجیک لایف واتر ورلد

این هتل در سواحل غربی آنتالیا در منطقه بلک قرار دارد و به جاذبه هایی از جمله تئاتر آسپندوس و شهر باستانی پرگه بسیار نزدیک می باشد  . استخر ها ، ساحل زیبا، بازی های آبی و اتاق های لوکس این هتل برای هر توریستی خاطره انگیز خواهد بود .
علاوه بر موارد ذکر شده بزرگی و امکانات این هتل رویایی ثابت می کند که نام زندگی جادویی ( magic life) برازنده آن است . در مقاله مربوط به هتل مجیک لایف واتر ورلد می توانید امکانات و خدمات کامل این هتل را مشاهده نمایید .
هتل مجیک لایف واتر ورلد هتل مجیک لایف واتر ورلد

    • هتل هیمروس آنتالیا

یکی دیگر از هتل های چهار ستاره آنتالیا می باشد که دارای ساحل خصوصی بوده و امکاناتی از قبیل استخر ، حمام آفتاب ، بیش از 80 اتاق لوکس ، حمام ترکی و … می باشد جهت اطلاع از خدمات هتل بهتر است از مقاله ” هتل هیمروس آنتالیا  ”  بازدید نمایید.

    • هتل اسکا جاست این بیچ آنتالیا

اگر خواهان یک هتل ساحلی زیبا با تمامی امکانات هستید ، پیشنهاد ما هتل اسکا جاست این بیچ آنتالیا می باشد . این هتل ذارای امکانات بی نظیری می باشد از ساحل اختصاصی و ورزش های ساحلی گرفته تا باشگاه های ورزشی ، اتاق های لوکس با نمامی امکانات و …
دیگر امکانات این  هتل را می توانید در ، هتل اسکا جاست این بیچ آنتالیا مصالعه نمایید .
[هتل اسکا جاست این بیچ آنتالیا هتل اسکا جاست این بیچ آنتالیا

    • هتل ریکسوس پرمیوم : معمولا هنگام خرید تور آنتالیا ، هتلی که برای اقامت در نظر گرفته شده از اهمیت برخوردار بوده و افراد با سلیقه های مختلف را از هم سبا می کند . در این میان تور آنتالیا ریکسوس پرمیوم یکی از پرطرفدارترین  تور ها می باشد .

این هتل 5 ستاره در منطقه بلک آنتالیا قرار دارد و دارای امکانات رفاهی بسیاری می باشد و هر ساله توریست های زیادی در آن اقامت می کنند .

بسیاری از توریست هایی که از این هتل استفاده کردند ، آن را یکی از بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا می دانند .

    • هتل لابوتیک آنتالیا

یکی از هتل های 4 ستاره آنتالیا می باشد و یک هتل میان رده محسوب می شود . این هتل بین کوه های توروس و دریای مدیترانه قرار دارد و دارای چشم انداز زیبا و رویایی می باشد.
دارای بیش از 60 اتاق با تمامی امکانات ، سالن ورزشی ، رستوران ، صرافی و … می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر به  مقاله ” هتل لابوتیک آنتالیا ” مراجعه نمایید .

    • هتل رکسوس سان گیت : این هتل که در مرکز آنتالیا قرار دارد دارای انواع امکانات ورزشی، رفاهی ،دارای دید مناسب به دریای مدیترانه و بسیاری از امکانات دیگر که نام بردن آن ها در اینجا می پرهیزیم . در میان تور های آنتالیا ، تور آنتالیا رکسوس سان گیت طرفداران زیادی دارد .

به طور کلی افرادی که در تور آنتالیا رکسوس شرکت میکنند در یکی از این دو هتل مذکور اقامت می کنند .

هتل رکسوس سان گیت هتل رکسوس سان گیت

    • هتل کراون پلازا در کنار ساحل مشهور کنییالتی، امکانات لوکس 5 ستاره و منظره ای از دریای مدیترانه را ارائه می دهد.

استخرهای سرپوشیده و بیرونی، آبریز گسترده و وای فای رایگان دارد. مرکز فرهنگی آتاتورک 3.3 متری از کراون پلازا است.
مرکز زئوس اسپا دارای سونا فنلاندی، حمام ترکی، حمام روسی و اتاق برف است.

    • امپریال دلفین
    • هتل لارا ساحل تایتانیک
    • هتل مرکز شهر ریکسوس

هتل رابینسون کلاب آنتالیا
هتل رابینسون کلاب آنتالیا یکی از هتل های معروف آنتالیا به شمار می رود و دارای امکاناتی از قبیل چندین استخر روباز و سر پوشیده ، زمین گلف و تنیس ، بار و رستوران ، اینترنت رایگان ، بیش از 404 اتلاق لوکی ،سالن نگهداری بچه و … می باشد .
برای آشنایی با دیگر هتل های شهر آنتالیا بهتر است به مقاله  ” آنتالیا چه خبره ” مراجعه نمایید .

از شب های آنتالیا چه می دانید؟

قطعا تورهای زیادی را با عناوین چند شب و چند روز دیده اید و برایتان سوال شده که چه تفریحاتی را می توان در شب های آنتالیا انجام داد ؟ آنتالیا پر از کلاب های شبانه کافی شاپ ها و دیسکو های مختلف است  که می توانید در آن ها لحظات خوشی داشته باشید . مکان های متنوعی در آنتالیا وجود دارد که شبانه روز مشغول فعالیت و ارائه خدمات به توریست ها می باشند، برای آشنایی بیشتر با شهر آنتالیا توصیه می کنم مقاله ” آنتالیا چگونه شهری است؟ ” را مطالعه نمایید .
از شب های آنتالیا چه می دانید؟ از شب های آنتالیا چه می دانید؟

آنتالیا اورنج کانتی

تور آنتالیا هتل اورنج کانتی یکی از محبوب ترین تورهای آنتالیا محسوب می شود .

این هتل در منطقه کمر واقع شده است. این هتل دارای پارک آبی بوده و مهمانان می توانند از امکانات مختلف و رستوران و… استفاده نمایند. وای فای رایگان و پارکینگ رایگان نیز در این هتل در دسترس است.

آیا آنتالیا جشنواره دارد؟

آنتالیا افتخار دارد که میزبان رویدادهای بین المللی در طول سال باشد. قطعا افرادی که به این شهر سفر کرده اند در خاطرات سفر به آنتالیا از فستیوال های مختلف آن بسیار یاد می کنند .

اکثر شرکت کنندگان در این جشن ها بازدید کنندگان خارجی هستند. هر ساله در آنتالیای ترکیه  کنگره های ملی و بین المللی، جشنواره های فرهنگی و هنری ، رویدادهای ورزشی و نمایشگاه های مختلف برگزار می شود.

    • جشنواره گل
    • جشنواره فیلم
    • جشنواره انگور ابرادو
    • جشنواره فیلم طلایی نارنجی
    • جشنواره اپرا
    • جشنواره هنر و فرهنگ
    • جشنواره سبک زندگی
    • جشنواره های موسیقی
    • جشنواره عبدل موسی
    • جشنواره گردشگری

در ایران و کشورهایی که جشن نوروز دارند و این ایام جزء تعطیلات آنها محسوب می شود بسیاری از افراد در تور های نوروزی آنتالیا شرکت می کند .

در آنتالیا نیز برای این مسافران تمهیدات لازم اندیشیده شده و آماده ارائه خدمات برای این نوع مسافران می باشند. پیشنهاد می کنیم تعطیلات نوروز امسال را با خانواده در آنتالیا سپری کنید .

جشنواره سبک زندگیجشنواره سبک زندگی

تورهای چارتر آنتالیا

سایت گردشگری فیکس تراولز تور های چارتر آنتالیا ارائه می دهد . در ادامه با کلیک بر روی لینک تور چارتر آنتالیا می توانید تعدادی از جدیدترین تور های چارتر آنتالیا در آژانس های مسافرتی مختلف با ایرلاین های متنوع،  را مشاهده فرمایید.

تفریحات و سرگرمی های آنتالیا

یکی از مهمترین ویژگی هایی که توریست ها را به شهر آنتالیا می کشاند امکانات تفرحی این شهر است ، البته مکان های تاریخی و گردشگری دیگر را نباید از قلم انداخت . تفریحات آنتالیا بسیار متنوع بوده و تقریبا تمامی سلیقه ها را شامل می شود .

این تفریحات شامل غواصی ، سافاری ، چتربازی ، غار نوردی ، بالن سواری ، پارک های آبی و … می باشد .

پارک های آبی مختلفی در در آنتالیا وجود دارد برای مثال می توان از آکوالند و پارک آبی رکسوس نام برد . برای اطلاعات بیشتر می توانید به پارک های آبی آنتالیا مراجعه نمایید .

بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا کدامند؟

معمولا قبل از اینکه به شهری سفر کنید، در مورد جاهای دیدنی شهر تحقیق می کنید . توریست های که به آنتالیا مسافرت می کنند نیز از این امر مستثنی نیستند و به دنبال نقاط محبوب آنتالیای ترکیه هستند . در ادامه به برخی از این مکان ها اشاره می کنیم .

شهر قدیمی آنتالیا (کالیچی)

Old town Kaleici

شهر کالیچی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می شود و در مرکز آنتالیا در کنار ساحل زیبایی دریای مدیترانه  قرار دارد . معماری عثمانی در کوچه ها و رستوران ها و کافه های این شهر نمایان است .

با ورود به این مکان شما شاهد شهری با کوچه های باریک خشتی تو در تو و خانه های چوبی خواهید بود.

دروازه هادرین یکی از مسیرهای ورود به کالیسی است که از نمونه بناهای که توسط رومیان ساخته شده است. به جرات می توان گفت بیشترین  عکس های آنتالیا که توریست ها تهیه می کنند از این شهرقدیمی می باشد .

منطقه اسپارتا آنتالیا

یکی دیگر از شهرهای استان آنتالیا ترکیه می باشد که دارای بناهای تاریخی ، ساحل زیبا ، مناظر طبیعی و دیگر امکانات تفریحی  زیادی می باشد. علاوه بر این موارد این شهر دارای فرودگاه بوده و توریست های زیادی ابتدا وارد این شهر شده و سپس به سمت شهر آنتالیا می روند . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شهر پیشنهاد می کنم مقاله آنتالیا اسپارتا را مطالعه نمایید .

بندر قدیمی آنتالیا

Old Harbor

بندر قدیمی آنتالیا در مرکز شهر و منطقه کاله ایچی در فرورفتگی یک صخره قرار دارد .

این بندر از زمان های گذشته به علت قرار داشتن در موقعیت جغرافیای مناسب رونق خوبی داشت. امروزه نیز یکی از جاهای دیدنی آنتالیا ، برای توریست ها محسوب می شود .

رفت و آمد کشتی ها در این بندرگاه تاثیر مهمی بر گسترش شهر آنتالیا داشت.

در حال حاضر لنگر گرفتن کشتی ها در این بندر کمتر شد اما تعداد بسیار زیادی از قایق های خصوصی و ماهیگیری و یا قایق های تفریحی در امتداد ساحل دیده میشونند. می توانید از آنجا با استفاده از قایق های تفریحی به جزایر آنتالیا بروید . جزایری که هرکدام به نوعی یک جاذبه توریستی محسوب می شوند .

بندر قدیمی آنتالیا امروزه به یک مکان تفر یحی و جاذبه های توریستی تبدیل شده است.

موزه های آنتالیا

از دیگر جاذبه های آنتالیا می توان  به موزه های این شهر اشاره نمود .موزه آنتالیا شما را بیشتر با فرهنگ و تمدن و آداب و رسوم مردمان ترک آشنا می کند.

موزه باستان شناسی آنتالیا

Antalya Museum

اشیای که در این موزه نگهداری می شونند به اماکن باستانی لیکیا ،پام فیلیا، کیلیکیه وپیسی دیا تعلق دارند.

از اشیای که در این موزه وجود دارد می توان به سکه ها ،تابوت ها و غیره اشاره کرد. برای بازدید از این موزه های زیبا کافی است در تورهای آنتالیا شرکت نمایید . برای آگهی از قیمت جدیدترین تورهای آنتالیا  لازم نیست جایی بروید ، کافیست سایت فیکس تراولز را دنبال کنید .

موزه مینی سیتی

antalya-minicity

در این موزه ماکت های از شهر های مختلف به نمایش گذاشته شده است که بیانگر معماری تمدن های مختلف است.

این موزه، یکی از مراکز فرهنگی و سرگرمی آنتالیا است.

این موزه شامل 13 نمایشگاه سالن، و یک گالری فضای آزاد است.

مساحت موزه 7000 متر مربع (75000 فوت مربع) است.

5000 نمایشگاه هنری نمایش داده می شود.

موزه آنتالیا در ترکیه یکی از مهمترین موزه های ترکیه به شمار می رود که نمونه ای از آثار موزه ای است که تاریخ منطقه های مدیترانه و پامفیلیا را در آناتولی روشن می کند.

موزه جایزه ویژه شورای اروپا را در سال 1988 به دست آورد

مینیاتورهای هنری برجسته معماری از تمدن های آناتولی هزاران ساله در آن وجود دارد.

تمام مینیاتورها در Minicity به علت مطالعات دقیق تحقیقاتی و مطالعات عکاسی ایجاد شده اند.

پروژه ها به اندازه 1/25 کاهش یافته و از طریق مطالعات دقیق مدل سازان متخصص ساخته شده اند.

در این مکان می توانید 85 پروژه را ببینید.

از جمله آنها مسجد Aya سوفیا، کلیسای نیکولا، پاموککل، Obelisk Egiptian، معبد آگوستوس و بسیاری از آثار دیگر می باشد.

موزه و خانه آتاتورک

Atatürk's House

خانه تولد بنیانگذار ترکیه مدرن، مصطفی کمال آتاتورک است که در سال 1881 در اینجا متولد شد.

این خانه سه طبقه با حیاط در کنار کنسولگری ترکیه است.

این ساختمان قبل از سال 1870 ساخته شده و در سال 1935 شورای شهر تسالونیکی ایالت ترکیه آن را تصویب کرد و تصمیم گرفت آن را به موزه مصطفی کمال آتاتورک تبدیل کند.

از سال 1955 خیابان “Kemal Ataturk” در مقابل خانه آتاتورک پایتخت استانبول، نامیده شد .

چهار اتاق در طبقه همکف وجود دارد. در طبقه اول اتاق پذیرایی، مبل های اروپایی، یک میز کنسول بزرگ و یک چتربازی، یک اتاق نشیمن بزرگ، اتاق مادر کمال، با یک تخت، و آشپزخانه، مجهز به وسایل آشپزی معاصر وجود دارد.

اتاق قابل ملاحظه ای در طبقه دوم وجود دارد که کیمال متولد شده است.

این اتاق با یک اتاق دیگر، که برخی از اقلام شخصی Kemal در آن  وجود دارد نمایش داده می شود.

این وسایل شامل لباس رسمی، وسایل سیگار کشیدن، کارد و چنگال، فنجان ها و موارد دیگر می باشد.

تمام اسناد مربوط به روز مدرسه کمال در دیوار آویزان شده است. درخت انار کاشته شده توسط پدر کمال هنوز در حیاط رشد می کند.

در سپتامبر 1955 به عنوان بحران قبرس در جزیره مدیترانه، یک بمب نزدیک به کنسولگری ترکیه که به موزه آتاتورک نیز آسیب رساند، منفجر شد.

در سال 1981 نسخه ای از خانه در آنکارا ساخته شد.

موزه زیر آبی

Underwater Museum of Antalya

این موزه در زیر آب قرار دارد بازدیدکنندگان علاوه بر دیدن کشتی ها و هواپیماهای جنگنده به غواصی می پردازند.

تورهای آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیاآکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا در نزدیکی ساحل کنییالتی در آنتالیا واقع شده است به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های آکواریوم در جهان است.

مسلما بهترین جاذبه در شهر برای مسافران همراه بچه می باشد.

این مجموعه شامل 40 آکواریوم مضمون، از جمله یک آکواریوم تونل 430 فوت (131 متر) است که بازدیدکنندگان زیر سطح آب را برای دیدن مخلوقات آبزی از هر طرف قرار می گیرند.
شاید غیر معمول ترین پیشنهادات آکواریوم، Snow World است، منطقه ای که در 32 درجه فارنهایت (0 درجه سانتیگراد) نگهداری می شود

موزه اسباب بازی

Antalya Toy Museum

این موزه پر از اسباب بازی ها و مجسمه ها و عروسک های از شخصیتهای کارتونی معروف است.

مسجد یولی مناره

Yivli Minare

این مسجد توسط سلجوقیان در سال 1320 ساخته شد . مسجد اصلی آن نابود شده و تنها چیزی که از آن باقی مانده مناره مسجد است.

یولی مناره تنها مناره ای است که در ترکیه وجود دارد. این مناره نمونه ای از معماری دوره سلجوقیان می باشد.

مسجد قرن 14 پیوسته به آن امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برخلاف اینکه این مناره، برج ساعت عصر عثمانی است، چند قبر در نزدیکی آن مربوط به قرن 14 وجود دارد. اطلاعات بیشتری از این بنا را می توانید در مقاله ”  آنتالیا چه خبر ” مطالعه نمایید .

قلعه رومی

Roman castle of Antalya

این قلعه در بندر قدیمی آنتالیا قرار دارد و ارتفاعی به اندازه 14 متر دارد.

آن را بیشتر به عنوان برج مراقبت و یا فانوس دریایی استفاده می کردند.

اکنون یک نقطه فوق العاده برای تماشای غروب خورشید است یا این منظره پانورامای مهم در منطقه بندر قدیمی است.

پارک خود یک نقطه آرام و پر گل است که از خیابان های شهر و قلمرو نخستین پیک نیک استفاده می کند.

آسپندوس

aspendos

مکانی تاریخی در 4 کیلومتری بزرگراه آنتالیا- آلانیا است . این شهر باستانی از شهرهای ثروتمند در دوران رومی ها است.

Aspendos یک شهر باستانی در Pamphylia، آسیای مرجانی است که در حدود 40 کیلومتری شرق شهر مدرن آنتالیا، ترکیه واقع شده است.

آسپدونس در رودخانه یوریمدون حدود 16 کیلومتر در داخل دریای مدیترانه قرار دارد.

Aspendos بیش از پیش توسط یونانی ها تأسیس شد و در سال 546 میلادی، تحت سلطه فارسی قرار گرفت.

برای علاقمندان به معماری فرهنگ های مختلف بازدید از چنین بناهایی شگفت آور است ، اگر به جاذبه های شهر آنتالیا علاقمند هستید می توانید در تورهای جدید آنتالیا شرکت کنید .

پرگ Perge

پرگ Pergeپرگ Perge

پرگ دارای استادیوم وسیع، معابد نابود شده و ستون های ردیف شده از گذشته است.

زمانی که پایتخت Pamphylia باستانی، در تحت حکومت یونانی و پس از آن رومیان بود، شکوفا شد.

خرابه های اینجا مثل مناطق دیگر آنتالیا مورد توجه قرار نمی گیرد.

بنابراین جمعیت کمتری گردشگر دارد و بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا خیابان های ردیف شده بلند و معابد نابود شده را در آرامش کشف کنند.

غار کارین

غار کارینغار کارین

آنتالیا جاهای دیدنی بسیار متنوع دارد و همه سلیقه ها را شمامل می شود .  برای مثال علاقه مندان به غار نوردی می توانند از غار زیبای کاترین بازدید کنند .

این مکان در روستای یگقا (Yağca )، در 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا در منطقه مدیترانه ای ترکیه واقع شده است.

غار کارین یکی از مکان های تاریخی است که در آنتالیا دیده می شود. گفته می شود که این غار بیش از 25000 سال دارد.

کارین مجموعه ای شامل سه اتاق اصلی و راهرو است که دیواره های آن از کربنات کلسیم می باشد.

سالن ها و گالری ها حاوی اسپیلتیم ها هستند

خرابه های دوران پائئیدنی و مرمره از اینجا گرفته شده است. این غار شامل استخوان ها، دندان ها، سلاح ها و غیره است.

برخی از مسیرهای موجود در غار تنگ هستند اما نگاهی به شکوه عصر نخستین است.

پرواز های ایران به آنتالیا

پرواز به آنتالیا از شهر های مختلف ایران انجام می شود .  معمولا یک توقف در شهر هایی مانند باکو دارند . به همین دلیل اکثر افراد به دنبال پرواز مستقیم به آنتالیا هستند .  برخی از پروازها به مقصد آنتالیا در فرودگاه اسپارتا می نشیند ، از آنجایی که فاصله این تا فرودگاه حدودا 160 کیلومتر است ، نیاز به یک ترانسفر 2 ساعته نیز می باشد .

پروازهای ترک مانند ترکیش ایر و اطلس جت و فری برد ، مستقیم در فرودگاه بین المللی آنتالیا فرود می آیند . به همین دلیل قیمت آنها نیز بیشتر است .

چنانچه قصد خرید تور آنتالیا با پرواز مستقیم را دارید بهتر است به شرکت هواپیمایی و فرودگاه مقصد دقت کنید . البته اکثر پرواز های مستقیم با پرواز های ترک انجام می شود .

تورآنتالیا در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود . برای مثال تور آنتالیا از مشهد برای افرادی که در استان های شرقی ایران زندگی می کنند مناسب بوده و با وجود این که دارای پرواز مستقیم نیست طرفداران زیادی دارد .

برای استان های جنوبی و مرکزی کشور تور آنتالیا از بندرعباس و تور آنتالیا از اصفهان انجام می شود که معمولا  پرواز آنها با توقف در یک شهر میانی همراه  خواهد بود .

اکثر افرادی که در تور های ترکیه ، مخصوصا آنتالیا شرکت می کنند از پروزاز های تهران آنتالیا استفاده می کنند، زیرا بیشتر تور های آنتالیا از تهران به صورت مستقیم انجام می شود و در زمان ترنسفر نیر صرفه جویی می شود .

در پایان سفر نیز برای برگشت به ایران از پروازهای فرودگاه بین المللی آنتالیا استفاده می شود . پروازهای آنتالیا به تهران نیز به صورت مستقیم انجام می شود .


تور ارزان تایلند

تور تایلند با فیکس تراولز

 تایلند کجاست؟

تور تایلند: احتمالا تور های تایلند را بار ها رصد کرده اید . قیمت تور تایلند و زمان مناسب برای سفر به تایلند برای بسیاری از افراد مهم است .  زیرا افراد زیادی مشتاق سفر به تایلند می باشند . به همین دلیل همیشه به دنبال تور های ارزان تایلند می باشند .

در مقاله، تایلند چگونه کشوری است ،به تفصیل در مورد این کشور صحبت شده است .تایلند یک کشور در مرکز شبه جزیره هند و چین شرقی است که از 76 استان تشکیل شده است. هرساله هزاران نفر به این کشور مسافرت کرده و از جاهای دیدنی تایلند بازدید می کنند .

513،120 کیلومتر مربع (198،120 کیلومتر مربع) و بیش از 68 میلیون نفر در تایلند زندگی می کنند. پایتخت و بزرگترین شهر تایلند، بانکوک است که یک منطقه اداری ویژه است.

اگر تاکنون به تایلند سفر نکرده اید ، توصیه می کنیم حتما پیش از سفر  راهنمای سفر به تایلند را مطالعه نماییید . در راهنماهای گردشگری  علاوه بر اینکه به آداب و رسوم و فرهنگ مردم پرداخته می شود، به معرفی جاذبه های گردشگری تایلند و قوانین آن نیز می پردازد.

تایلند از سمت شمال با میانمار و لائوس، از سمت شرق توسط لائوس و کامبوج، از سمت جنوب توسط خلیج تایلند و مالزی و از سمت غرب توسط دریای اندامان و از جنوب غربی میانمار مرز دارد.

مرزهای دریایی آن عبارتند از ویتنام در خلیج تایلند و اندونزی و هند در دریای اندامن می باشد.

   سایت فیکس تراولز تضمین بهترین قیمت تور تایلند  را به شما عزیزان می دهد. با ما همراه باشید.

در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی از فرهنگ ، غذا ها ، هتل ها ، بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری  کشور تایلند را بیان کنیم. و نکاتی که باید قبل از سفر به تایلند بدانید ، فرا بگیرید.

فرهنگ تایلند به شدت تحت تأثیر سنت های گروه های قومی از هند، کامبوج، چین و آسیای جنوب شرقی قرار دارد.

بوداگری ترآوادا مهمتر از هویت ملی، مذهب ملی است و شامل معنویت هندوئی مانند عبادت اجداد و animism (جانگرایی یا روح باوری) است. در مقاله ” در مورد تایلند ” به تفصیل در مورد فرهنگ و آداب و رسوم تایلند صحبت شده است .

غذاهای تایلندی طعم های شیرین، ترش، نمکی، تند و تلخ را در یک تعادل خوشمزه ترکیب می کند که با اکثر گوشت و غذاهای دریایی همخوانی دارد.

برنج سهم عمده ای از غذاهای تایلندی دارد.

نام مهم ترین شهرهای تایلند چیست؟

  • پوکت
  • پاتایا
  • بانکوک
  • کرابی
  • سامویی

غذاهای تایلندی

غذای تایلندغذای تایلند

قطعا برای شما هم سوال شده که در تایلند چه غذایی بخوریم ؟ باید متذکر شوم که تایلند از نظر ذائقه غذایی بسیار متنوع می باشد . اولین چیزی در برخورد با مردم تایلند میشنوید این است که “آیا غذا خورده اید؟”

از این جمله واضح است که مردم تایلند ملتی هستند که به غذا خوردن بسیار اهمیت میدهند. غذاهای تایلندی بسیار متنوع است .

اگر میخواهید بدانید یک رستوران تایلندی خوب کدام است ، نباید به منو ، دکور یا حتی قیمت آن نگاه کنید . توجه به تعداد مشتریان داخل رستوران کافی است تا آن را به عنوان یکی از بهترین رستوران ها در نظر بگیرید . این کشور دارای رستوران های بین المللی زیادی است . با این وجود غذاهای خیابانی تایلند بیشتر توجه توریست ها را به خود جلب می کند.

تصور کنید در یک بازار قدم می زنید و دو طرف خیابان پر از غذاهای متنوع است ، غذاهای محلی ، چینی هندی و … که بیشتر آنها برای ما ایرانی ها بسیار عجیب هستند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رستوران ها و غذا های تایلند ، پیشنهاد می کنیم تا مقاله ” بهترین رستوران های تایلند ” را مطالعه نمایید .

جاذبه های کمتر شناخته شده تایلند.

معمولا وقتی حرف از زیبایی های یک کشور به میان می آید ، تعدادی از جاذبه های برجسته و شناخته شده بیان می شود . با این وجود نمی توان از برخی زیباییهای کمتر دیده شده چشم پوشی نمود . برای شناخت چنین جاذبه هایی مقاله “جاذبه هابی ناشناخته تایلند” را مطالعه نمایید .

جاذبه های ناشناخته تایلند

خرید در تایلند

در هر مسافرتی به هر کشوری که باشد مساله خرید ، یکی از کارهای همیشگی می باشد .

تایلند هم از این امر مستثنی نیست ، بازارها ، فروشگاه ها و مراکز خرید متنوعی در تایلند وجود دارد . راهنمای خرید سوغات در تایلند می تواند به توریست ها در خرید سوغاتی مناسب کمک شایانی نماید .

در بحث سوغات ، بسیاری از افراد می پرسند که تایلند چه کالاهایی دارد که بتوان آن را به عنوان یک سوغاتی از تایلند مطرح نمود ؟ باید گفت آنقدر وسایل و کالاهای تایلند متنوع هستند که هر توریستی را سردرگم می کند . کالاها از ابریشم گرفته تا کاسه های برنجی ، لباس محلی و … را شامل می شوند .

از جاذبه های بانکوک چه می دانید؟

بانکوک به عنوان پایتخت تایلند و یکی از زیباترین شهرهای این کشور محسوب می شود. حقایقی در مورد شهر توریستی بانکوک وجود دارد که باید  پادشاه این کشور بودا یدفا چولالوکه نام این شهر را انتخاب کرده است.

این شهر آنچنان فرهنگ و سنت را با مدرنیته ترکیب کرده است که از دیدن جاذبه های آن سیر نمی شوید. پیشنهاد میکنم قبل از سفر به این شهر رویایی راهنمای سفر به بانکوک را مطالعه نمایید .

بانکوک

بانکوک

تایلند بریم یا مالزی؟

در مورد این سوال باید گفت : هر دو کشور در منطقه آسیای شرقی واقع شده اند و مشابهت های فرهنگی زیادی نیز دارند .  این بستگی به سلیقه هر شخص دارد که کدام یک از این دو کشور مالزی یا تایلند را برای مسافرت انتخاب نماید.

با این وجود هرکدام دارای جاذبه های مختص به خود می باشند که در هیچ جای دنیا نمی توان نظیر آن را پیدا نمود . در مقاله “مالزی بهتر است یا تایلند ” به طور مختصر این دو کشور را با هم مقایسه نموده است .

مالزی یا تایلند؟

فرهنگ مردم تایلند چیست؟

فرهنگ تایلندی عمیقا تحت تأثیر دین است. لذا لازم است بدانیم که در تایلند چی بپوشیم و چه کارهایی انجام دهیم تا باعث بی احترامی به مردم بومی نشویم .

در حدود 95٪ از کشور های بودایی چراماد، سیستم اعتقاد و ارزش های بودیسم نقش مهمی در زندگی روزمره ایفا می کند. در ادامه برخی از چیزهایی که باید ردر مورد تایلند بدانید بیان می کنیم .

بودیسم در تایلند به شدت تحت تأثیر باورهای سنتی نسبت به ارواح اجدادی و طبیعی است.

  • لباس مناسب را هنگام بازدید از معابد بپوشید.
  • لباس و پوسشش مناسب و طریقه درست لباس پوشیدن ، در این کشور بسیار مهم است .
  • اگر شما یک زن هستید، به راهبان ها دست نزنید و به آنها نزدیک نشوید
  • از پروردگار یا پادشاه تایلند نترسید
  • با پرچم تایلند بازی نکنید.
  • سر دیگران را لمس نکنید.
  • پای خود را روی میز قرار ندهید.
  • در شب سوت نزنید.
  • در مکان عمومی بلند صحبت نکنید.
  • رفتارهای صمیمی در مکان های عمومی نمایش ندهید.

مواردی که در بالا ذکر شد در واقع تعدادی از  واقعیت های ناگفته تایلند می باشند .

فرهنگ تایلندفرهنگ تایلند

جشن آب در تایلند

جشن آب در تایلند، از آن جمله جشن های مفرح و در واقع پرشور ترین جشن و  فستیوال آب در تایلند است. این جشن به مناسبت سال نو در شهر های مختلف تایلند برگزار می شود.

مردم تایلند اعتقاد دارند با پاشیدن آب روی یکدیگر بدیمنی را از یکدیگر دور می کنند .

جشن آب

جاذبه های گردشگری تایلند کدامند؟

قطعا قبل از انتخاب تور تایلند بارها در مورد جاذبه های توریستی آن مطالعه کردید و قدری با این کشور آشنا شدید و یا به توصیه دوستان خود تصمیم به مسافرت گرفتید . اگر عازم تایلند هستید توصیه می کنم ادر ادامه همراه ما باشید تا مکان های دیدنی که در تایلند باید از آنها دیدن کنید را به شما معرقی نماییم .

  • سواحل زیبای تایلند

ساحل railayساحل railay
تایلند دارای سواحل زیادی بوده که در جذب توریست بسیار تاثیر گذار است . یکی از زیباترین سواحل تایلند ساحل ریلی می باشد .شبه جزیره ای زیبا که چهار ساحل معروف آن به ترتیب ریلی غربی، ریلی شرقی ، فرانانگ و تونسای نام دارد.

تنها راه رسیدن به این ساحل از طریق آب و قایق است و هیچ راه زمینی ندارد. تمام آنچه که برای لذت بردن از سفر برای هر توریستی لازم است در این ساحل ها وجود دارد.

رستوران ها ، مراکز خرید و کافه های آن قطعا لحظات خوشی را برای مسافران به وجود می آورد. از جاذبه های آن غار شاهدخت ، غار الماس ، مرداب سافرانانگ و کوهنوردی است.

سواحل معروف دیگری همچون ساحل Maya Bay تایلند ،ساحل Koh Lipe  و ساحل Patong Beach تایلند را نیز می توان در زمره بهترین سواحل تایلند قرار داد.

  • بهترین جزیره های تایلند کدامند؟

جزایر تایلند

یکی از مهمترین جاذبه های تایلند سواحل و جزیره های رویایی آن است . جزایری مانند جزیره پوکت ،جزیره کوتائو ، جزیره کوچانگ و .. وقتی با قایق گردشگری در میان آبها حرکت می کنید و جزیره های گوناگون می رسید احساس می کنید در سرزمین عجایب هستید . این تنها گوشه ای زیبایی ها و جذابیت های این جزیره هاست. برای مثال افراد زیادی برای بهره مندی از تفریحات جذاب جزیره پوکت در تور های پوکت شرکت می کنند .

در صورت تمایل به آشنایی با جزایر تایلند مقاله ” بهترین جزیره های تایلند ” را مطالعه نماید .

بازار شناوربازار شناور

این بازار محلی در نزدیکی بانکوک بوده و برای توریست ها بسیار جذاب است.

بازارهای شناور بازاری که محصولات ، سبزیجات ، میوه و غذاهای پخته داخل قایق های شناور رنگی، روی آب فروخته می شوند.

این کانال آب برای سفرهای بین شهری در قرن 19 میلادی ساخته شد.

خرید در این بازار شناور تجربه خرید منحصر به فردی برای بازدیدکنندگان می باشد. در بانکوک تایلند بازار های شناور زیادی وجود دارد که در مقاله ” بازارهای شناور بانکوک ” به تعدادی از آنها اشاره شده است .

  • کوه فی فی

فی فیفی فی

به طور یقین می توان گفت که جزیره فی فی یکی از جاذبه های زیبا در تایلند جنوبی است که به کوه فی فی نیز معروف است.

این جزیره از شش جزیره تشکیل شده است که معروف ترین آن ها جزیره بامبو است.

آب های این جزیره آنچنان شفاف است که کف آن معلوم است از تفریحات و سرگرمی ها در جزیره فی فی غواصی کردن در آبهای آن است.

  • کاخ بزرگ، بانکوک

معبد بانکوکمعبد بانکوک

از مکان های تاریخی بانکوک است که 150 سال محل استقرار پادشاهان تایلندی (خاندان سیام) بود.

کاخ بزرگ بانکوک مجموعه ای تشکیل شده از چندین ساختمان است.

از بناها و معماری های برجسته آن معبد بودای زرین و موزه ی معبد بودای زرین می باشد.

  • شهر چیانگ مای

شهر چیانگ مایشهر چیانگ مای

شهری تاریخی در شمال تایلند است که معماری سنتی خود را حفظ کرده است.

شهر چیانگ مای یکی از منابع درآمد در تایلند می باشد.

تمام امکانات رفاهی در این شهر از جمله رستوران ها و هتل ها و کیفیت غذاها به بهترین شکل ممکن خدمات ارائه میدهند.

 بیش از صد معابد در چیانگ مای وجود دارد اگر شما می خواهید برای رفتن به یک معبد دیوانه اجرا کنید.

برای نمایش خیره کننده ای از چیانگ مای، در خارج از شهر از Old Walled City  و Wat Phra That Doi Suthep دیدن کنید.

برای دیدن مکان های زرق و برق دار طبیعت، به پارک ملی Doi Inthanon بروید، در آنجا به بالاترین کوه در تایلند و آبشار بزرگ Mae Ya بروید.

  • شهر پای

شهر Paiشهر Pai

دلیل اینکه این شهر از سوی توریست ها مورد توجه قرار گرفته طبیعت زیبای آن است .

چشمه های آب گرم ،دره پای ، آبشارها و غارها، دشت های گل آفتابگردان منظره های خیرکننده در شهر به وجود آورده است.

  • پارک ملی خوایای

پارک ملی خوایایپارک ملی خوایای

پارک ملی در هر منطقه ای از دنیا نمایانگر وضعیت زیستی و طبیعی ان منطقه است.

پارک ملی “خوایای” نیز تفریگاهی است که ما را با جاذبه های طبیعی تایلند آشنا می کند.

گونه های جانوری و گیاهی گوناگون در گوشه و کنار خوایای  دیده میشود.

در این منطقه اقامتگاه ها و هتل های مناسبی وجود دارد.

وسایل حمل و نقل عمومی در این پارک وجود ندارد و از طریق ثبت نام تور گردشی می توان از این منطقه زیبا بازدید کرد.

در تایلند به فیل ها احترام می گذارند، و مجسمه ها و نقاشی های آنها در همه جا دیده می شود.

گروه های زیادی از تور و اردوگاه های فیلمی در سراسر کشور تایلند وجود دارد که به شما اجازه می دهد که وقت خود را با موجودات، در طریق جنگل بگذرانید یا آن ها را حمام کنید و حتی کمک به غذا خوردن کنید.

اما احتمالا هیجان انگیز تر است که آنها را در محیط طبیعی خود ببینند، و پارک ملی Khao Yai فرصتی عالی برای انجام این کار فراهم می کند.

فیل ها را می بینید که نزدیک آبشارها، پرندگان عجیب و غریب، میمون ها، و بسیاری دیگر موجودات گرمسیری در این مکان هستند.

  • پارک تاریخی ساخوتای

پارک تاریخی ساخوتایپارک تاریخی ساخوتای

پارک تاریخی ساخوتای یکی از جذاب ترین سایت های میراث جهانی در تایلند است.

این پارک یک مجتمع بزرگ است که خرابه های پادشاهی Sukhothai از قرن 13th و 14th می باشد.

این جاذبه تاریخی در شمال تایلند واقع شده و در پارک گودال در مجموعه وسیعی نزدیک به 200 مجموعه از بقایای گذشته است که شامل 26 معبد، کاخ های سلطنتی، دریاچه های بزرگ، چشمه های جالب و مجسمه ها و غیره می باشد.

علاوه بر این، بازدیدکنندگان همچنین می توانند از موزه ملی Ramkhamhaeng بازدید و فرهنگ Sukhothai یاد بگیرند.

این شهر بهترین مکان برای علاقمندان به عکاسی و تاریخ است به خاطر اینکه این شهر باستانی با معماری که از قرن ها پیش میراث گرفته سوژهای بکر برای گرفتن عکس های جذاب است.

شهر سوکوتای توسط یونسکو به عنوان یک اثر باستانی ثبت شده است.

حتی خرابه ها و بناهای ویران شده سوکوتای نیز می تواند بیانگر معماری به کار برده شده در این شهر باشد.

شهر تاریخی سوکوتای یکی از پایتخت های باستانی تایلند محسوب می شود.

  • شهر تاریخی آیوتایا

شهر تاریخی آیوتایاشهر تاریخی آیوتایا

Ayutthaya با ویرانه های معابد باستانی عظیم پر شده است، که به راحتی در یک سفر روزانه از بانکوک امکان پذیر است.

شهر تاریخی ایوتایایا، که اکنون یک میراث جهانی یونسکو است، دومین شهر تایلند بود.

موقعیت استراتژیک آن بین چین، هند و مجمع الجزایر مالایی می باشد که Ayutthaya را به عنوان سرمایه تجاری آسیا ساخته است. 

این مکان جایی است که شما می توانید دیدگاه نمادین از رئیس بودا را  پیدا کنید.

در وات مهدات (معبد)زمانی این شهر مرکز قدرت و پایتخت تایلند محسوب میشد به همین دلیل در همین مدت بناها و اثار تاریخی بسیاری در این شهر توسط حاکمان ساخته شده است.

از آثار باستانی این شهر می توان به سر بودای ، مجسمه بودای ، معبد بزرگ آیوتایا ، کاخ سلطنتی آیوتایا و اسکلت پرتغالی ها نام برد.

  • دوای سوتهِپ

دوای سوتهِپدوای سوتهِپ

تایلند کشوری با فرهنگ غنی است معابد و زیارتگاه های زیادی در این کشور وجود دارند.

دوای سوتهب از معابد معرف شهر چیانگ مای است که بر روی تپه ای به همین نام ساخته شده است .

برای وارد شدن به این معبد مسیر طولانی که با 309 پله پوشانده شده است را باید طی کنید.

البته می توان با استفاده از واگن های ریلی به معبد رسید .

در این معبد مجسمه های بسیاری وجود دارد که هر یک نماد و بیانگر شخصی است.

پارک های ملی تایلند کدامند؟

آیا می دانید که در بسیاری از تایلند جنگل های بارانی گرمسیری همچون ببرهای وحشی، فیل ها، لئونارد، تپیریس، گورس، خرس ها و بسیاری از گونه های میمون وجود دارد؟

آیا می دانید که حدود 10 درصد از گونه های دریایی جهان در تایلند یافت می شود؟

پارک های ملی، مناطق حفاظت شده زمین هستند.

127 پارک ملی در تایلند وجود دارد، از جمله 22 پارک ملی دریایی وجود دارد.

این پارک ها طیف متنوعی از گیاهان و جانوران را به خود اختصاص داده اند.

پارک ملیپارک ملی

  • پارک ملی خوا ساک

فاصله نسبتا راحت تا سامویی، پوکت، کرابی و Khao Lak باعث می شود این پارک محبوب ترین پارک ملی در جنوب تایلند باشد.

این پارک به دلیل جنگل های سرسبز دارد.

بسیاری از مسیرهای پیاده روی زیبا در سراسر پارک وجود دارد که امکان دیدن حیوانات را می دهد.

  • پارک ملی خوا یای

این پارک ملی، سومین بزرگترین پارک ملی در تایلند است که در سال 2005 به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

Khao Yai مجموعه ای از مسیرهای پیاده روی، کل 35-40 کیلومتر طول، آبشارهای چشمگیر، حیات وحش دارد.

 دیدن گونه های گوزن، فیل ها، هورنبل ها، گیبون ها، ماکاها، گورخر ها، گاوها بسیار آسان است.

  • پارک ملی کوی بوروری

این پارک واقع در جنوب جنوب پارک ملی کنگ کراچان و در 88 کیلومتری هوآ هین می باشد.

مشاهده فیل در این پارک ملی در هر روز از سال تقریبا 100٪ است. دیگر حیوانات گور، گوزن و شغال هستند. 

  • پارک ملی Doi Inthanon

یکی از بهترین پارک های ملی در شمال تایلند است .

این پارک برای آبشارها، دیدگاه ها، مسیرهای پیاده روی و پرندگان مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به جنگل های مونتان و ارتفاع زیاد پارک، در تمام طول سال سرد است.

منطقه قله دارای جنگل های زیبا دارد و همیشه مرطوب است.

پارک ملی Doi Inthanonپارک ملی Doi Inthanon

  • پارک ملی Kaeng Krachan

بزرگترین پارک ملی در تایلند است.

یکی از بهترین مکان برای پرندگان و سایر علاقه مندان به حیات وحش است.

آنچه که Kaeng Krachan را یکی از بهترین ها می داند این است که بازدید کنندگان نسبتا کم از گردشگران دارند.

  • پارک ملی اراوان

 مشهورترین آبشار در میان گردشگران خارجی در تایلند ، در این مکان وجود دارد.

آبهای کریستال شفاف در فصول سرد و گرم مناسب برای شنا دارد.

  • پارک ملی دریایی Tarutao

مجموعه ای از 51 جزیره در بیش از سه مجمع الجزایر می باشد. چندین کمپینگ و تعدادی از خانه های ییلاقی در جزیره وجود دارد که پر از حیات وحش است.

در جزیره اصلی هیچ جمعیت ساکن نیست.

هیچ وسیله نقلیه / موتور سیکلت در جزیره مجاز نیست.

پارک ملی دریایی Tarutaoپارک ملی دریایی Tarutao

  • پارک ملی خوا سم روبی Yot

یک پارک ملی زیبا با یک غار نمادین و چشم انداز معروفی است.

پارک دارای غارهای متعددی، چند سواحل و اردوگاه ها است.
چشم انداز خوبی دارد .
طرف غرب پارک دارای دریای آب شیرین با منظره عالی از کوه ها است.

معبد سفید

معبد سفیدمعبد سفید

معبد سفید یا وات رونگ خون، ساختار دینی منحصر به فرد بودایی واقع در شهر شمالی چیانگ رای است.

این معبد شخصی، متعلق به هنرمند Chalermchai Kositpipat ساخته شده است و در سال 1997 تکمیل شده است.

معبد برای کاملا سفید و مشهور است و ترکیب کلیسای معبد سفید دارای نه ساختمان، از جمله سالن مدیتیشن، گالری هنری، ubosot، آثار مذهبی و غیره می باشد.

ساختمان اصلی در معبد سفید (ubosot) مقابل یک پل با دریاچه کوچک است.

در مورد این پل ادعا می شود که راهی به سوی سعادت، از بین برنده وسوسه، حرص و طمع و میل است.

در کنار دریاچه، دو Kinnaree زیبا، نیمه انسان و موجودات نیمه پرنده از اساطیر بودایی وجود دارد.

فیکس-تراولزسایت فیکس تراولز تضمین بهترین قیمت تور تایلند را به شما عزیزان می دهد.با ما همراه باشید.

آیا تایلند ویزا می خواهد؟

هر گردشگر نیازمند یک ویزای توریستی است، بنابراین شما می توانید در طول 15 یا 30 روز در تایلند باقی بمانید.
کشورهایی هستند که موافقت نامه ای با دولت تایلند ایجاد کرده اند تا شهروندان بتوانند در صورت ورود به تایلند به عنوان گردشگر از معافیت ویزا بهره مند شوند.
شهروندان ایران که مایل به بازدید از تایلند هستند، برای مسافرت هوایی یا مرزهای زمینی نیاز به ویزا دارند.

اعتبار یک ویزای توریستی از 3 ماه تا 6 ماه بسته به تعداد ورودی هایی که در سراسر مرز زمینی یا از فرودگاه می گذرد، متغیر است.

اگر شما از طریق یک فرودگاه بین المللی به تایلند وارد می شوید، بسته به این که آیا کشور شما با تایلند موافقت نامه دو جانبه در مورد معافیت ویزا دارد یا نه مجوز 30 یا 60 روزه دریافت می کنید.

اگر از طریق مرز زمین وارد تایلند شوید، مجوز 15 روزه به عنوان یک گردشگر به شما داده می شود، پس بعد از آن شما باید مجددا از کشور خارج شوید یا قبل از انقضای اجازه اقامت خود، از کشور خارج شوید.

با این حال، اگر می خواهید یا نیاز دارید تا در تایلند باقی بمانید، می توانید ویزای گردشگری نیز تمدید کنید.
شهروندان محلی و / یا اتباع خارجی که در ایران زندگی می کنند و مایل به درخواست ویزا هستند باید به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری سفارت تایلند در ایران مراجعه کنند.

آیا تایلند برای زندگی مناسب است؟

تایلند مکان خوبی برای زندگی کردن نیست.

مگر اینکه شما یک میلیون دلار دارید و می توانید برای ویزای نخبگان اقدام کنید

 همچنین اگر پول زیادی برای سرمایه گذاری یا شروع کسب و کار خود دارید یا اگر به اندازه کافی بزرگ هستید که بازنشسته شوید و دیگر نمی توانید کار کنید.

بنابراین شانس زندگی در طولانی مدت در تایلند وجود دارد.

اگر در تایلند از 10 سال پیش بود، تایلند می تواند جای خوبی برای زندگی باشد، اکنون بیشتر به یک زندان تبدیل است و مقررات ویزا از بسیاری جهات غیر قابل تحمل می شود.

اگر به دنبال جایی هستید که بهتر رفتار کنند آنجا تایلند نیست.

چقدر پول به تایلند ببریم؟

برای سفر به تایلند پول زیادی لازم است.

هر روز درتایلند حدود 30-35 دلار هزینه می شود، بسته به میزان مصرف الکل و تعداد روزهایی که در جزایر صرف می کنید، هزینه های بیشتر است.

پول تایلندپول تایلند

چه ماهی به تایلند سفر کنیم؟

 آب و هوا در سراسر تایلند متفاوت است.

 تابستان کشور تایلند خشک است، می توانید در ماه های مارس و سپتامبر، از کشور دیدن کنید.

بهترین زمان سفر در طول فصل سرد و خشک بین نوامبر تا اوایل ماه آوریل است.

ساحل غربی در ماه های زمستان بیشتر مطلوب است، زمانی که غواصی در بهترین حالت ممکن است.

آیا تایلند پارک آبی دارد؟

گرچه پارک های دیزنی و استودیو های جهانی در تایلند وجود ندارد، با این وجود پارک های آبی تایلند بسیار منحصر به فرد هستند.

امکانات تفریحی غیر ممکن در آنجا وجود دارد.

ساخت آدم برفی،  دیدار با کاراکتر شبکه کارتونی مورد علاقه خود.

اولین پارک آبی جهان، پارک Cartoon Network می باشد که تنها چند ساعت از بانکوک فاصله دارد.

از بانکوک تا پاتایا و از هو هوین تا پوکت، بزرگترین پارک های آبی قرار دارد.

پارک آبیپارک آبی

مراسم عروسی در تایلند چگونه است؟

هر فرهنگ  مراسم عروسی سنتی دارد که عمیقا با تاریخ و سنت پیوند دارد.

در صحبت از ازدواج تایلندی، دو طریقه جداگانه انواع عروسی در تایلند وجود دارد.

یکی از آنها به عنوان مراسم مذهبی بودایی یک عروسی سنتی تایلندی با چند آیین منحصر به فرد است.

یکی دیگر از روش های قانونی ثبت ازدواج قانونی است.

در حال حاضر، روش ثبت نام ازدواج قانونی اغلب قبل از آن، به دنبال آن، یا عمدا با مراسم عروسی همخوانی دارد.

برای پیروی از باورهای مذهبی بودایی و حفظ میراث فرهنگی و سنتی، اکثر دختران تایلندی (و به ویژه والدین) بسیار خوشحال خواهند شد که مراسم ازدواج عروسی سنتی تایلندی را داشته باشند.

هرچند این واقعیت است که از نظر قانونی به عنوان یک ازدواج. ازدواج قانونی در تایلند به طور شخصی در هر یک از ادارات ثبت احوال تایلندی در سراسر کشور انجام می شود که یک دفتر دولتی است که بدون توجه به اینکه آیا یک خارجی با تایلندی، یک تایلندی یا زن خارجی است که ازدواج می کند.

گواهی نامه های ازدواج صادر شده در تایلند توسط مقامات انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، و به احتمال زیاد بسیاری از کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شده است.

  • پیشنهاد ازدواج تایلندی

 برای تایلندی ها، مخصوصا در خانواده های سطح بالاتر، برای ترتیب ازدواج فرزندانشان بسیار مهم است که عروس و داماد با والدین مشورت کنند.

اگر والدین داماد با انتخاب همسر پسری خود موافق باشند، والدین می توانند به خانه والدین عروس بروند تا فرزندشان ازدواج کند.

  • انتخاب تاریخ عروسی

تایلندها معتقدند که تاریخ و زمان مطلوب برای برنامه ریزی رویدادهای مهم وجود دارد.

راهبان ویژه و مهم توسط دانش اخترشناسی تصمیم می گیرند چه تاریخی برای ازدواج بهتر باشد تا بتواند برکت دهد و ازدواج خوبی باشد.

  • دعوت عروسی

از آنجایی که مراسم متعدد در عروسی تایلندی / بودایی وجود دارد،

ممکن است دعوت جداگانه ای از هر رویداد وجود داشته باشد.

اغلب، دعوت به طور سنتی و دعوت نامه توسط یکی از اعضای خانواده های ارائه خواهد شد.

  • احترام به اجداد در عروسی

خانواده ها معمولا برای عروسی راهبان را دعوت می کنند تا عروس و داماد و همچنین خانه را برکت دهند.

راهبان نیز با آواز خواندن و همچنین ارائه درس های زندگی همراهی می کنند.

  • لباس عروسی تایلندی

اگرچه برای زوج های مدرن معمول است که لباس سفارشی و کت و شلوار معمولی غربی را می پوشند، اما لباس های کلاسیک تایلندی هنوز هم به طور گسترده ای استفاده می شود.

لباس عروسی سنتی می تواند با شش سبک مختلف باشد.

مردان معمولا شلوار سنتی تایلندی را می پوشند، اما گاهی اوقات    کت و شلوار غربی که معمولا از ابریشم ساخته شده اند، می پوشند.

  • به دست آوردن عروس

 داماد پس از انجام وظایف معمول وارد اتاق عروس می شود.

عروس در یک اتاق جدا از مهمانان انتظار می کشد.

داماد پشت در منتظر می باشد و  والدین عروس دختر خود را نزد شوهر می فرستند.

  • ارائه Sinsod

پس از تحویل عروس به داماد، اکنون وقت آن است که پدر و مادر عروس سینی که تمام هدایا و پول وجود دارد ارائه دهند.

پس از پذیرفتن هدایا، اقلام در ابریشم پیچیده شده و به مادر عروس منتقل می شود.

  • سای مونخون

عروس و داماد باید کنار یکدیگر قرار بگیرند یا زانو بزنند.

بازوهای آنها بر روی یک میز کوچک قرار می گیرند و دست آنها باید در موقعیت دعا باشد.

یکی از اعضای بزرگ خانواده – که به عنوان نمونه یک ازدواج موفق به حساب می آید – هدست سنتی موسوم به مونگ کل را در سر هر دو عروس و داماد قرار خواهد داد.
این هدست رشته ای، که قبلا توسط راهبان مورد رحمت قرار گرفته، باید از یک قطعه پنبه ساخته شود و در طول بقیه مراسم، و به طور نمادین برای بقیه زندگی خود، به زن و شوهر پیوند داده شود.
  • راد مل سانگ (مراسم شل sell)

عروس و داماد کنار یکدیگر (عروس در سمت چپ) نشسته و دو دست خود را به هم نزدیک نگه می دارند.

 ریختن آب،(آب دریا) برای آرزوی زندگی خوب و خوشبختی می باشد.

  • پذیرایی عروسی تایلندی

پس از آنکه همه مهمانان فرصتی برای ریختن آب و آرزوی خوشبختی دارند، مشترکا آنها را دعوت به غذا خوردن می کنند.

این بخش از مراسم می تواند از یک جلسه ساده در یک میز تا یک مهمانی کامل با رقص و بازی ها متفاوت باشد.

اعضای خانواده و دوستان دعوت می شوند تا درباره عروس و / یا داماد صحبت کنند.

  • آماده کردن تخت عروس

شاید فکر کنید آخرین چیزی که در روز عروسی اتفاق می افتد، در اتاق خواب اتفاق می افتد، اما این چیزی نیست که شما فکر می کنید.

تخت از گلبرگهای گل و همچنین یک سینی برنجی از نمادهای سنتی پوشیده شده است.

شایع ترین موارد در سینی شامل یک کیسه لوبیا یا دانه برای نشان دادن رفاه، یک کاسه آب به منظور نماد هماهنگی، ملات برای نشان دادن عشق جامد، یک کیک خزدار برای به دست آوردن ازدواج شاد، شکل یک گربه خواب برای نشان دادن می خواهم در خانه راحت باشم، یک خروس برای ترویج بیدار شدن  و در نهایت یک نیشکر به عنوان یک نماد زندگی طولانی است.

سنت می گوید زن و شوهر باید با این اقلام در رختخواب سه روز بخوابند، هر چند که به ندرت اتفاق می افتد.

در اغلب موارد پدر و مادرانی که تختخواب را آماده می کنند و علائم را توضیح می دهند و زمانی که درس ها را به اتمام رسانده اند، آنها تنها پسربچه ها را در رختخواب می گذارند تا میل به فرزند خود را نشان دهند.

این بخش از مراسم این روزها بسیار نادر است.

عروسی تایلندی در دنیای مدرن

تایلند یک کشور بزرگ با نفوذ های منطقه ای است که بر چگونگی مراسم عروسی تاثیر می گذارد.
به عنوان مثال، بخش شمالی و جنوبی کشور ممکن است بخش های خاصی را کاملا متفاوت انجام دهد.
همچنین می توانید تفاوت بین اقوام تایلندی و چینی را مشاهده کنید.

چرا ایرانیان به تایلند می روند؟

ایران و تایلند پس از لغو تحریم ها در سال 2016  به حفظ روابط اقتصادی نزدیکتر پرداختند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، پس از مرگ بومیبول آدولادج، پادشاه تایلند در 13 اکتبر سال 2016، در نامه ای که به نخست وزیر Prayut Chan-o-cha فرستاده شده، از دولت تایلندی تقدیر می کند و اظهار می دارد:

“جمهوری اسلامی ایران همیشه در پی است پادشاهی تایلند به عنوان دوست و شریک قدیم ببیند.

اولین پرواز بین المللی بین بانکوک و تهران توسط هواپیمایی Thai Airways (اکتبر 2016) انجام شد.
تایلند تبدیل به یک مقصد محبوب برای گردشگران پزشکی ایران شده است. اگر آندسته از افرادی هستید که علاقه شدیدی به سفر به تایلند دارند ، توصیه می کنم مقاله ” واقعیت های ناگفته در مورد تایلند ” را مطالعه نمایید .

با این حال، به علت قاچاق فراوان متامفتامین، ایرانیانی که به تایلند می آیند تحت مجازات شدید پلیس قرار می گیرند.

تایلند قصد دارد هر ساله 70000 تن برنج را به ایران صادر کند.

در عوض، تایلند نفت و گاز طبیعی وارداتی از ایران دریافت خواهد کرد.

همچنین می خواهد در فعالیت های انرژی سرمایه گذاری کند که شامل پروژه های انرژی جایگزین است.

پرچم ایران و تایلند

تور ارزان تایلند

تور ارزان تایلند را چگونه پیدا کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از کسانی که قصد سفر به تایلند را دارند، از خود و دیگران می پرسند. شما می توانید بهترین و مناسب ترین تور تایلند را در سایت فیکس تراولز بیابید. باتوجه به آمار های گرفته شده، مشخص شده است که کشور تایلند یکی از کشورهایی است که برای مسافرت های تفریحی، طرفداران بسیار زیادی دارد. این کشور از جمله کشورهایی است که به واسطه ی جاذبه های گردشگری و مناطق بسیار زیبا دیدنی ای که دارد،هر ساله افراد زیادی را از طریق تور تایلند به سوی خود می کشاند. همه ساله افراد بسیار زیادی از اقصی نقاط دنیا برای بازدید از جاذبه های منحصر به فرد و جذاب این کشور به آن مسافرت می کنند. به همین علت است که افراد زیادی به دنبال یافتن بهترین و مناسب ترین تور تایلند هستند. قیمت تور تایلند بر اساس شرایط مختلف و متفاوتی معین می شود و دارای نوسان قیمت می باشد. از جمله عوامل موثر در این نوسان قیمت نیز می توان به نوع پرواز، امکانات تور، نوع هتل و مدت زمان اقامت اشاره کرد که انتخابش بر عهده خودتان است. تور ارزان تایلند به عنوان یکی از پر طرفدار ترین تورهای تایلند توسط بسیاری از شرکت های هواپیمایی ارائه می شود که مسافرت با این تورها یکی از بهترین مسافرت های شما به کشور تایلند خواهد بود.

سوال بعدی این است که چگونه می توانیم از جدیدترین اخبار مربوط به تور ارزان تایلند با خبر شویم؟ برای این کار شما به راحتی می توانید در منزل خود نشسته و با مراجعه به سایت فیکس تراولز  و مشاهده لیست تورها، از تمامی قیمت ها و اخبار مربوط به قیمت تور ها، به ویزه قیمت تور تایلند و همچنین ارائه شدن تور ارزان تایلند با خبر شوید. این سایت با لیست کاملی که از تورهای مختلف با امکانات و شرایط مختلف در اختیار شما قرار می دهد، به شما این امکان را می دهد که بهترین و مناسب ترین تورها را برای اقامت خود انتخاب کنید. برای اطلاع از جدیدترین و ارزان ترین تورهای تایلند همین حالا به لیست تورهای سایت فیکس تراولز مراجعه کنید. همچنین می توانید با عضویت در خبرنامه ما، از ارائه تورهای لحظه آخری که منجر به یک تور ارزان میشود، سفر کم هزینه تری را برای خود رقم بزنید.


تور ارزان روسیه

تور روسیه و هیجانی به یاد ماندنی !!

تور روسیه :قطعا بار ها در مورد جاذبه های گردشگری روسیه شنیده و یا عکس ها و فیلم های زیادی دیده اید ،  این کشور حاوی ¼ آب شیرین جهان است . یکی از مواردی که برای عموم مردم سوال می شود این است که روسیه در کدام قاره است ؟

اما به نظر می رسد که طبیعت روسیه بسیار چشمگیر است.

این کاملا خیره کننده است و در عین حال، ظاهر زیبایی آن در بین مردم بسیار کمرنگ است . بسیار از افراد طرفدار تور روسیه نوروز می باشند تا با خانواده یک سفر رویایی را در ایام نوروز تجربه نمایند .

بزرگترین کشور جهان، متعلق به اروپا و آسیا است، همراه با  ساختارهای عجیب و غریب سفرهای ، محوطه های  وسیع و بیابانی، زمستان های طولانی و سخت است.

خرید در روسیه

برای خرید در روسیه ، هنگامی که در تور روسیه شرکت کردید  نیازمند  یک راهنمای خرید در روسیه می باشید تا با مطالعه آن بتوانید یک خرید رویایی از بهترین مراکز خرید روسیه را داشته باشید .

فیکس تراولز که ارائه دهنده تورهای روسیه می باشد ، برای آشنایی مسافران با خرید در روسیه ، مطالبی را جهت راهنمای در سایت ارائه می دهد .

اگر تا به حال به بزرگترین کشور جهان سفر نکرده اید ما به شما زیباترین مناطق کشور روسیه را معرفی میکنیم !

ویدئو تور روسیه

دریاچه بایکال

دریاچه ببایکال  زیبا ترین، قدیمی ترین و پاک ترین دریاچه در جهان است. 1642 متر است و همچنین دارای بیش از 1700 گونه مختلف گیاهان و حیوانات است که دو سوم آنها در هیچ جای دیگر یافت نمی شود. این دریاچه 25 میلیون ساله است و از سال 1996 تحت یونسکو قرار گرفته است.

دریاچه بایکال

کاخ ماربل در روسیه

کاخ مرمر یا همان کاخ ماربل در شهر سنپترزبورگ روسیه و در کنار رود نِوا قرار دارد . این کاخ را می توان یکی از بهترین آثار معمار برجسته ، انتونیو رینالدی دانست . شایان ذکر است در ساخت این بنای تاریخی، که در سال 1768 آغاز شد مجموعه ای از بهترین مجسمه سازان و معماران و اساتید روسی و خارجی بکار گرفته شدند تا به تزئین طراحی داخلی و بیرونی کاخ بپردازند .

کاخ ماربل در روسیه کاخ ماربل در روسیه

جنگل تایگا روسیه

تایگا عمدتا  از درختان کاج، تپه و برکه است که برف در تمام طول سال پوشیده شده از برف است.

آتشفشانهای Kamchatka

بله، روسیه آتشفشان دارد و برخی از آنها فعال هستند. کمربند آتشفشانی بزرگ در شبه جزیره کامچاتکا دارای 160 آتشفشان است و 29 مورد هنوز هم بسیار فعال  هستند. البته  آتشفشان Kamchatka،به عنوان یکی از زیبا ترین آتشفشان ها در جهان شناخته شده است.

قفقاز غربی

قفقاز تنها کوه منطقه اروپا است که به شدت تحت تأثیر دستکاری های انسان قرار نگرفته است. در واقع، به سختی کسی آنجا زندگی می کند، به همین دلیل است که قفقاز متفاوت و زیباست .

ستونهای لنا

ستون های سنگی در امتداد رودخانه لنا، یکی از سه رودخانه بزرگ سیبری که به اقیانوس اطلس حرکت می کنند بسیار خیرکننده و عجیبند، ستون ها 150 تا 300 متر ارتفاع دارند و به نظر می رسند، متفکر، غم انگیز و جدی هستند، وقتی آنها را می بینید احساس می کنید با شما صحبت می کنند

دریاچه یو اس

نام غیر روسی از Uvs دریاچه بیانگر این واقعیت است که بخش عمده آن در واقع در مغولستان است. این یک دریاچه بسیار شور است، به این معنی که زندگی در آن  به سختی وجود دارد.

  1. جزیره وینگل

جزیره وینگل یک جهان کاملا متفاوت در زمان و فضای منجمد است. این یکی از سردترین و مجلل ترین مکان های روسیه است. آخرین ماموت های باقی مانده در اینجا  زندگی می کردند،

جنگل ویرجین کومی

بزرگترین جنگل خالص در اروپا و اولین جاذبه طبیعی روسیه که توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده است، جنگل های کومی در واقع بخشی از ساحل تگا است. این جنگل زیبا ظاهرا مقدار زیادی طلا را نیز در خود پنهان کرده است .

رشته کوه  طلایی آلتایی

آلتای دوست داشتنی  منحصر به فرد است کوه های طلایی آلتایی به علت زیبایی منحصر به فرد و فوق العاده ای که دارند در حقیقت زمانی که به آنها نگاه می کنید، می توانید طیف گسترده ای از انواع رنگ ها را لذت ببرید. آلتا یکی از ایالت های روسیه در جنوب سیبری است که زمین آن شاید زیباترین منطقه در روسیه است. این منطقه بیابانی تقریبا دست نخورده است و زیبایی طبیعی آن واقعا کاملا نفس گیر است. آلتا با یخچال ها و دریاچه های یخ زده پر شده است.

سن پترزبورگ – مرکز فرهنگی زیبایی روسیه

اگر راهنمای گردشگری سن پترزبورگ را مطالعه کرده باشید قطعا ایمان خواهید آورد که سن پترزبورگ یک شهر با تاریخ طولانی و پر جنب و جوش است و یکی از بهترین شهرها در روسیه است. امروزه ، بازدیدکنندگان شهر دوست دارند که فرهنگ شهر را کشف کنند و همچنین در ورزشهای آبی شرکت کنند و از هنرهای زیبا که شهر باید ارائه دهد لذت ببرند. شهر دارای یک صحنه فرهنگی فوق العاده از جمله کنسرت و همچنین موزه های متعدد و تورهای تاریخی است.

مسکو – پایتخت روسی قدرتمند و با شکوه است

مسکو پایتخت روسیه و همچنین مرکز عالم هنر جهان، موسیقی، علم، دانشگاهیان و سیاست است. این شهرک هزاران ساله  برای بازدیدکنندگان جالب و جذاب است .کلیسای جامع سنت باسیل، ساختمان ویژه ای است که با برج های رنگی یک ماجراجویی  واقعی را به وجود می آورد ! این کلان شهر روسیه یک مکان زیبا برای سفر و لذت بردن از زیبایی های بی نظیرش است . پیشنهاد می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” راهنمای گردشگری مسکو” را مطالعه نمایید .

جزیره اولخون – مروارید سیبری

این جزیره چهارمین دریاچه برزرگ در جهان است جزیره اولخون جایگاه فوق العاده ای برای بازدید و اقامت در روسیه است. در حدود 250 کیلومتری شمال شرق از ایرکوتسک واقع شده است، این جزیره بزرگ در وسط دریاچه بایکال قرار دارد .

حلقه  طلایی – بهشت ​​سفر جاده ای

حلقه طلایی مجموعه ای از شهرهای است که پایه و اساس تشکیل و فرهنگ روسیه است. برای مسافران به ویژه علاقمندان به تاریخ روسیه بسیار جذاب است  برای شروع، یاروسلاو، ولادیمیر و سوازات را میتوان بازدید کرد  بسیاری از این شهر ها از طریق یونسکو به دلیل ارزششان به عنوان تاریخ جهانی نه تنها به خاطر تاریخ روسیه به طور کلی محافظت می شوند. بسیاری از سازه ها به دوران قرون وسطی و فراتر از آن می رسند، بنابراین بازدیدکنندگان منطقه می توانند تجربه ای از آنچه که مدت ها قبل از آن زندگی می کردند، دریافت کنند. اگر از هر شهر در حلقه طلایی دیدن کنید، حتما چند موزه و صومعه را نیز میتوانید ببینید .

Kamchatka – شبه جزیره آتشفشانی گسترده

گرچه کمچاتکا در شرق شرق روسیه واقع شده است، بین دریای اوکوتسک در غرب و اقیانوس آرام و دریای برینگ در شرق،  است،

Kizhi – یک جزیره دلربا در روسیه است.

Kizhi یک جزیره آرام واقع در نزدیکی مرکز هندسی دریاچه اونگا در جمهوری کارلای شمالی واقع در شمال روسیه است. این یک موزه فضای باز است اگر از Kizhi بازدید می کنید، می توانید در مورد زندگی روزمره، دین، سرگرمی و خانواده های روستایی روسیه یاد بگیرید. یکی از جاذبه های برتر در روسیه، این یک تجربه آموزنده و منحصر به فرد است که ارزش سفر دارد.

پترهوف کاخ – جواهر روسی با شکوه

پترهوف یک ناحیه سنت پترزبورگ است ویکی از با ارزشترین مکان ها در روسیه است  زیرا این خانه به زیبایی قصر Grand Peterhof بزرگ است. قصر یک ساختمان چشمگیر به قدمت سال 1714 است که پطرس کبیر در کاخ معروف خود شروع به ساخت و ساز کرد. در سال های بعد،  باغ ها و حوض های زیبایی به قصر و زمین اضافه کردند. متاسفانه، بسیاری از کاخ در جنگ جهانی دوم نابود شده و امروزه تعمیرات هنوز ادامه دارد. با این حال، کاخ پادشاه پترهوف یک مکان شگفتآور زیبا و با شکوه برای بازدید است.

Ruskeala، Karelia – یکی از زیباترین مکان های روسیه است

شهر Ruskeala در Karelia واقع شده است یکی از زیباترین مکان ها برای بازدید در روسیه است. این منطقه در کنار مرز فنلاند در بزرگراه آبی مشهور قرار دارد که نروژ، سوئد و فنلاند را به روسیه متصل می کند. Ruskeala ساخته شده بر روی رودخانه Tokhmayoki. پارک Ruskealaجاذبه اصلی است در حالی که آبشارهای Ruskeala یک مکان محبوب برای پیاده روی  بین مناظر نفس گیر است. گردشگران نیز علاوه بر این شگفتی های طبیعت، هتل ها، مغازه ها و فعالیت های مختلف را در اختیار شما قرار می دهند!

Pskov – شهر تاریخی جذاب

پیکوف یک شهر باستانی دور از مرز استونی است. این شهر یک مقصد عالی برای سفر به روسیه است، زیرا آن را نمونه ای از نمونه های زیبا از معماری تاریخی، به ویژه کلیساها و صومعه ها است صومعه ی میروژسکی قرن 12 میلادی یکی دیگر از جاذبه هایی است که ارزش دیدن  را دارد و به خاطر نقاشیهای موثری دینی آن مشهور است. علاوه بر معماری باستانی فوق العاده، چندین موزه و تئاتر در شهر پوسوف وجود دارد و همچنین بسیاری از آثار تاریخی و مجسمه های جالب برای دیدن در این شهر زیبا و تارخی وجود دارد .

پارک ملی Kenozersky – جنگل سرسبز و آبریز

پارک ملی Kenozersky واقع در شمال غربی روسیه، یک مکان محبوب برای بازدید در روسیه برای گردشگران است. در اطراف حیاط های جنگلی سرسبز و آبراه ها قرار دارد.

پتروپاولوفسک – یک سنگ قیمتی زیبا

شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی که در منطقه خاور دور روسیه در کنار دریای برینگ و دریاچه اوکوتسک قرار دارد دارای پس زمینه هیجان انگیز از سرزمین های کوهستانی است. این شهر یک مکان عالی برای اقامت در روسیه است ، قایقرانی و سفرهای منظم به مناظر نزدیک، از جمله دره گیزر و آتشفشان اوسون. گردشگران علاوه بر مناظر شگفت انگیز می توانند از موزه ها، تئاتر ها و مناظر مهم تاریخی دیدن کنند. از مناظر زیبای این شهر میتوان به بنای یادبود پتر و پل، آتشفشان سه گانه براتا و ذخایر طبیعت و موزه آتشفشانی Vulkanarium اشاره کرد .

ولادیمیر – یک شهر باستانی باستانی است

ولادیمیر، واقع در شرق مکزیک، یک شهر شلوغ، تاریخی و جذاب گردشگری بزرگ در منطقه غربی روسیه است. به عنوان پایتخت منطقه اداری استان ولادیمیر، شهر خوب و جذاب  است که نمونه های بسیاری از معماری تاریخی روسیه را حفظ کرده و به ارتباطات مهم حمل و نقل، از جمله جاده ها و راه آهن، مرتبط است . این شهر یک میراث جهانی یونسکو است و گردشگران زیادی را به تماشای خود جذب می کند . کلیسای سنت دیمتریوس و کلیسای جامع اورشلیم در میدان سوبرنیا جاذبه های عمده ای مانند کلیساهای قدیمی سنت نیکلاس در گالیا و کلیسای نیکیتسکی می باشند. بازدیدکنندگان همچنین می توانند برای خرید و تفریح ​​از خیابان بلشاهیا مسکووسکی دیدن کنند، در حالی که موزه ها و تئاتر ها مقدار زیادی از سرگرمی ها را فراهم می کنند.

پارک ملی Shorsky – جنگل های عمیق و کوه های بلند

پارک ملی Shorsky واقع در شرق روسیه، در نزدیکی  مرز مغولستان، چین و قزاقستان است. این منطقه کوهستانی از مسیرهای مسکونی متراکم است که برای پیاده روی طولانی و هوای تازه مناسب است.این  پارک یکی از بهترین جاذبه های طبیعی در روسیه است و انواع مختلف حیوانات وحشی، از جمله خرس های قهوه ای، گوزن، گرگ، و سیاهگوش در آنجا زندگی می کنند .

ایرکوتسک – یک شهر زیبای روسیه باقی مانده است

ایرکوتسک یک شهر بزرگ واقع در شرق سیبری است که در نزدیکی ضلع جنوبی دریاچه بایکال قرار دارد و گفته می شود که عمیق ترین آب های آب شیرین در جهان است. این شهر به عنوان یک توقف اصلی در راه آهن Trans-Siberian شناخته می شود، شهر در روسیه نقطه ای عالی برای کشف آن است، زیرا معماری سنتی با زندگی 21st قرن مخلوط می شود. گردشگران می توانند از خرید، خرید شگفت انگیز، فرهنگ شگفت انگیز و سرگرمی در کافه ها، تئاتر ها و موزه ها دیدن کنند. این شهر همچنین به بازار مرکزی و انواع مکان های خرید داخلی در غرب نگاه می کند.

کازان – یک شهر باستانی روسی باستانی است

کازان یک شهر عجیب و غریب است که هویت آن به ورزش و هنر، دین و علوم می رسد . این احتمالا مشهورترین رویدادهای ورزشی است و اغلب به نام «ورزش پایتخت روسیه» می باشد.  با این حال، بازدیدکنندگان کازن احتمالا با موزه های متعدد و مراکز مذهبی مواجه می شوند.. این یک نقطه توریستی گرم در روسیه است و مطمئنا یک شهر جالب و متنوع در روسیه برای کشف شهری است.

سوچی – یک شهر روسی در دریای سیاه

سوچی در طول بازی های المپیک زمستانی 2014 معروف شد، اما از حق نگذاریم واقعا زیبا و عالی است. این شهر در لبه دریای سیاه واقع شده است که برای ورزش های زمستانی و تابستانی ایده آل است. در طول فصل های گرم، ورزشکاران آماتور و حرفه ای دوست دارند از فعالیت های ورزشی مانند کایت لذت ببرند، این یک مقصد محبوب برای اسکی و اسنوبورد است.

هر یک از این مکان های  زیبا برای بازدید در روسیه یک مقصد فوق العاده برای سفر شما خواهد بود. هر کجا که تصمیم می گیرید، یک فرهنگ منحصر به فرد و متنوعی را که روسیه به جهان ارائه می دهد، کشف خواهید کرد. برای یک سفر بی نظیر آماده باشید، به طور جدی!

کاخ تابستانی روسیه

اولین کاخ ساخته شده در سنت پترزبورگ واقعا قصر نیست.بلکه یک خانه معمولی دو طبقه است. در این خانه پطرس کبیر ( اولین امپراتور روسیه) تابستان خود را میگذراند. این خانه تابستانی آغاز تاریخ شگفت انگیز قصرهای پترزبورگ است.

کوه البرس در نزدیکی کوه قفقاز و در جنوب روسیه قرار دارد . ارتفاع این کوه به 5،642 متر میرسد که به عنوان یکی از بلندترین قله ها در بین کوههای این منطقه می باشد.از این لحاظ کوه البرس مورد توجه کوه نوردان است . همچنین در این کوه یک آتشفشات قرار دارد که خاموش و بدون فوران ثبت شده است.یک تله کابین برای این کوه در نظر گرفته شده که بازدید کنندگان را تا ارتفاع 3800 متری این کوه میبرد و مسافران میتوانند صعود به این قله را تجربه کنند.

اکاترینبورگ چهارمین شهر بزرگ روسیه است و در نزدیکی مرزهای اروپا و آسیا واقع شده است.به دلیل موقعیت کوهستانی این شهر ، در کنار کوه های اورال ، این شهر یک مقصد محبوب برای افراد علاقه مند به اسکی می باشد.

نووگورود

در نزدیکی مسکو و سنت پترزبورگ، شهرنووگورود قرار دارد که یک شهر کوچک و باستانی است .در نسخه های خطی بدست آمده، قدمت این شهر 859 سال تخمین زده شده است.این شهر دارای اماکن تاریخی، بناهای زیبا و ساختمانهای مذهبی زیادی است .قدمت هرکدام از این ساختمانها شاید به صد سال برسد.

شهر یسنتوکی  شهر یسنتوکی

یسنتوکی

شهر یسنتوکی در روسیه به معادن و چشمه های آبگرم شهرت دارد و از قرن نوزده میلادی به دلیل این خاصیت ، پذیرای مسافران زیادی بوده است.

برای اقامت در نزدیکی این شهر هتل ها و اتاق هایی برای اسکان وجود دارد که حاوی استخرآبگرم برای شنا هستند.

یسنتوکی  یک شهر معروف در جنوب منطقه استاوروپول است و هیچ صخره یا بلندی و آبشاری درآن وجود ندارد .اما به دلیل دارابون چشمه ها و پارک ها و مناظر زیبا ، برای پیاده روی بسیار لذت بخش و مناسب است. یسنتوکی بسیار خلوت است و در مرکز شهر مراکز آب درمانی ، آبگرم و چشمه های آب معدنی زیادی قرار دارد.

 

ولگوگراد

ولگوگراد که در قدیم بنام  تزاریتسا مشهور بوده است، نام شهری در کنار رود ولگا است . ولگوگراد در استان ولگا و جنوبغربی روسیه است.جمعیت این شهر بیش از یک میلیون نفر است.

قدمت ولگوگراد به سال 1598 باز میگرددو پس از آن از سال 1925 تا 1961 بنام استالینگراد نامیده می شده ست.

سوچی

سوچی مرکز گردشگری شهر کرانسولدار است که در قسمت غربی این شهر قرار دارد. شهر سوچی در سو با احتساب حومه ان حدود 145 کیلومتر وسعت دارد.

جمعیت سوچی حدود 328.809 نفر در سال 2002 برآورد شده است که در مقایسه با سال 1989 با کاهش روبرو بوده است.سوچی همچنین به عنوان میزبان بازیهای المپیک 2014 برگزیده شده بود.

سوچی از شهرهای میزبان بازیهای فیفا در سال 2018 بود.

تور ارزان روسیه

روسیه کشوری است که در دنیا به سرزمین تزارها معروف است و یکی از کشورهای شمال اوراسیا به شمار میرود. این کشور از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده است و با داشتن ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مساحت، پهناور ترین کشور دنیاست. علاوه بر این روسیه با دارا بودن جمعیتی نزدیک به 145 میلیون نفر، نهمین کشور پر جمعیت دنیا محسوب میشود. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در غرب کشور روسیه قرار دارد و یکی از بزرگترین شهرهای اروپا به شمار میرود. به لحاظ موقعیت جغرافیایی، روسیه در عرض های بالای جغرافیایی قرار گرفته است و به همین سبب بیشتر مناطق آن سردسیر و کم بارش است. این موضوع موجب شده است تا بعضی مناطق روسیه به خصوص بخش سیبری، هیچ سکنه ای نداشته باشد. آب و هوای روسیه بسیار متغیر است و به علت وسعت آن، وضعیت هوا در بسیاری از مناطق آن متفاوت است. روسیه، کشوری سردسیر است و به دلیل نزدیکی به قطب شمال، از آب و هوایی سرد برخوردار است. وضعیت دمای آن، بین 37 درجه سانتی گرادو منفی 30 درجه سانتی گراد درحال تغییر است. بیشتر مناطق روسیه، تنها دو فصل تابستان و زمستان را تجربه میکند و سردترین ماه سال در آن، ژانویه (دی – بهمن) و گرم‌ترین ماه سال جولای (تیر – مرداد) است. تابستان‌هایی گرم و مرطوب دارد و زمستان‌های آن طولانی و سرد است. بهترین زمان برای سفر به روسیه با مناسب ترین قیمت تور روسیه، با توجه به آب و هوای آن، فصل تابستان است. در این فصل، روسیه بسیار دیدنی است و در زیبا ترین حالت خود قرار دارد. از اوایل ماه مه تا اواسط ماه جولای نیز هوا خیلی گرم نیست و می توانید سفر خوبی به روسیه داشته باشید. علاوه بر این، اگر به بازی های زمستانی علاقه دارید، می توانید در فصل زمستان به روسیه سفر کنید و از تماشای چشم اندازهای زمستانی غرق در لذت شوید.

شما میتوانید در روسیه، از انواع جاذبه های گردشگری با هم دیدن کنید. از مناطق تاریخی گرفته تا جاذبه های هنری و فرهنگی و همینطور طبیعتی زیبا و منحصر به‌ فرد که هر کسی را مجذوب خود می کند. تنوع فرهنگی در این کشور پهناور بسیار زیاد است و میتواند برای هر سلیقه ای جذاب باشد. شما میتوانید در روسیه از طولانی‌ترین راه‌آهن دنیا دیدن کنید. راه‌آهن سراسری سیبری، طولانی ترین راه آهن دنیاست که از روسیه میگذرد و به  شهری در نزدیکی مرز روسیه به چین و کره شمالی منتهی میشود. قطارهای این راه آهن از سه قطار درجه یک، درجه دو و درجه 3 تشکیل شده است و به علت برخوداری بعضی از قطارهای آن از امکانات رفاهی، برخی از این قطارها، برای اقامت نیز استفاده می کنند. میدان سرخ در مرکز مسکو، دیگر جاذبه گردشگری روسیه است که بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد و به عنوان نماد این کشور شناخته میشود. ساختمان‌های باشکوه و ارزشمند این میدان، تاریخ پر حادثه‌ روسیه را یادآوری میکند. کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل از دیگر جاذبه های گردشگری روسیه هستند، که در این میدان قرار گرفته اند و خیلی از خیابان‌های مهم و اصلی شهر به این میدان منتهی می شوند. بسیاری از خوانندگان مطرح دنیا در این میدان کنسرت اجرا کرده اند. لازم به ذکر است که بدانید، نام این میدان در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

دریاچه بایکال، یکی دیگر از نقاط دیدنی روسیه است. این دریاچه عمیق ترین دریاچه جهان است، که در جنوب سیبری در کشور روسیه قرار گرفته است. این دریاچه هفتمین دریاچه بزرگ و بزرگترین منبع آب شیرین جهان به شمار میرود و نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو، به ثبت رسیده است. زلال‌ترین آب در میان دریاچه‌های جهان متعلق به دریاچه بایکال است و همینطور عنوان قدیمی‌ترین دریاچه جهان نیز متعلق به همین دریاچه میباشد. اثر تاریخی مادر میهن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در روسیه است که به عنوان یادبود برای کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این مجسمه با داشتن 85 متر ارتفاع، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بلندترین مجسمه تاریخی دنیا ثبت کرده است و شما میتوانید از این مجسمه زیبا در روسیه دیدن کنید. کوه های البروس، پارک گورکی، اقامتگاه کولومنسکو، صومعه‌ نووودویچی، نگارخانه ترتیاکوف، موزه‌ پوشکین ، تالار نمایش بولشوی، کلیسای جامع دورمیشن و جزیره‌ کیژی از دیگر جاذبه های گردشگری روسیه هستند که میتوانید در تور روسیه از آن ها دیدن کنید. اگر چه روسیه یک مقصد گردشگری محبوب است، ولی کشوری گران محسوب میشود. اما میتوانید با رعایت برخی نکات مثل اقامت در هاستل به جای هتل، استفاده از آشپزخانه و غذا پختن به جای رستوران رفتن، استفاده از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل و همینطور ثبت تور ارزان روسیه سفری مقرون به صرفه و ارزان به این کشور داشته باشید.


تور ارزان دبی


 تور دبی :دبی پایتخت تجاری امارات است که در گذشته به شهر صید ماهی و تجارت مروارید معروف بوده و در حال حاضر دبی امارات ،قطب گردشگری و تجارت در امارات محسوب می شود. امروزه افراد بسیاری از سراسر جهان پیگیر قیمت تور دبی هستند و بیشتر انها با تور ارزان دبی به این شهر رویایی  که آن را پایتخت تجاری امارات می نامند، سفر میکنند .

شهر دبی در گذر زمان تغییرات بسیاری داشته ولی باید گفت که شکوفایی دبی تنها در سال های اخیر از صفر به 100 زسیده است .شهر دبی به قدری در جهان معروف است که برای بسیاری از افراد سوال می شود که ، آیا دبی کشور است؟

هر ساله تعداد زیادی از مردم ایران برای بازدید از این شهر در تور های دبی شرکت می کنند .  علاوه بر گردشگری افرادی زیادی زندگی در دبی را انتخاب می کنند . با داشتن تابعیت دبی از دادن مالیات معاف خواهید شد . علت نزدیکی دبی به ایران ، قیمت تور دبی برای ما ارزان تر است . ایرانیان زیادی هر ساله برای تفریح  تجارت و .. اقدام به اخذ ویزای دبی می نمایند . اگر تاکنون به دبی سفر نکردید پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید تا در ادامه جاهای دیدنی دبی را به شما معرفی کنیم.

یکی دیگر از شهرهای مهم امارات ابوظبی است کهدر جنوب دبی قرار دارد . دبی تا ابوطبی به وسیله خیابان شیخ زاید به هم وصل شده است .

دبی اپرا

سالن اپرا دبی  که در سالهای اخیر ساخته شده یکی از مدرن ترین و زیباترین سالن های اپرا در جهان به شمار می آید. بهترین هنرهای نمایشی امارات در این مکان برگزار می شود. امکانات  رفاهی این مجموعه تفریحی بسیار قابل توجه است و می تواند روزی خاطره انگیز و هنری را برایتان بسازد.

هر موقع که با تور دبی سفر کردید،می توانید سری به این سالن زیبا و دیدنی بزنید و در برنامه های هنری و متنوع آن شرکت کنید.

تور های دبی از ایران

تور های دبی علاوه بر تهران از شهرهای مختلف ایران انجام می شود . تور دبی از مشهد و شهر هایی که فاصله بیشتری با دبی دارند قطعا قیمت بیشتری دارد. برای آگهی از تورهای دبی از شیراز  مقاله تور دبی از شیراز را مطالعه نمایید . پرواز های دبی شیراز در فرودگاه دبی به زمین مینشیند که یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان است.

آب و هوا دبی :

دبی گرم و آفتابی است در زمستان دمای متوسط روزانه 25 درجه سانتیگراد، در نزدیکی ساحل 12-15 درجه سانتیگراد، در کویر یا کوه 5 درجه سانتی گراد است. با توجه به اب و هوای دبی لازم است در انتخاب لباس مناسب در دبی دقت نماییم .

در شب ها نسبتا سرد است رطوبت در نزدیکی ساحلی می تواند بین 50 تا 60 درصد باشد.

در تابستان، آب و هوا در دبی بسیار گرم و مرطوب است و درجه حرارت آن تا اواسط دهه 40 است. حتی دمای دریا می تواند به 37 درجه سانتیگراد برسد، در حالی که رطوبت به طور متوسط بیش از 90 درصد است.

بارندگی در دبی کم است و مدت زیادی طول نمی کشد. این عمدتا در طول زمستان بارندگی و بارندگی های کوتاه مدت و رعد و برق ناگهانی باران می آید. به طور متوسط بارش باران تنها پنج روز در سال است.

تاریخچه دبی (صفحه تور دبی) :

در این قسمت خواهیم گفت که دبی چگونه دبی شد . و چگونه اقتصاد و مدرنیته در این شهر بوجود آمد .کلمه دوبی معرب واژهٔ (دو پی) پارسی است که به معنی (دو بنیاد) میباشد و  اشاره دارد به اساس شهر دبی در دو سمت  رودخانه خور.

در سال 1905 اولین نشانه های تاریخی و از سال 1799 نخستین آثار شهر سازی در دبی ثبت شده است. در سال 1833 میلادی شهر دبی توسط  شیخ مکتوم از خاندان آل مکتوم به طور رسمی بنا نهاده شد .

بعد از کشف نفت در دبی و مهاجرت کارگران خارجی به این شهر، دبی و قطر طی یک اقدام رسمی واحد پول جدیدی را بنام «مجلس نقد قطر و دبی» معرفی کردند.

با ورود به قرن بیستم  با کشف نفت و گسترش بنادر شهر دبی به یکباره رونق اقتصادی پیدا کرد.
اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد چشمگیری داشت و توانست درآمد زیادی را از منطقه آزاد جبل علی با فروش ملک به خارجی ها در مناطق آزاد ، گردشگری و خدمات بازرگانی به دست آورد

موقعیت جغرافیایی: دبی در خلیج فارس در شمال شرقی امارات متحده عربی واقع شده است، دبی با ابوظبی در جنوب، شارجه در شمال شرق و سلطان عمان در جنوب شرقی هم مرز است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این شهر، موقعیتی استراتژیک دارد که به آن امکان اتصال به تمام کشورهای منطقه خلیج فارس و همچنین شرق آفریقا و آسیای جنوبی را می دهد.

درباره تور دبی

تور دبی با کمترین هزینه : یکی از شهرهای کشور امارات دُبِی (به عربی: دبیّ) (به انگلیسی: Dubai) می باشد .

بزرگترین و محبوب ترین شهر در امارات دبی هست . دبی در جنوب کشور عزیزمان ایران و در پیرامون خلیج فارس و شبه جزیرهی عربستان واقع شده هست. برای رزرو تور دبی به سایت فیکس تراولز مراجعه کنید.

نخستین اشاره های تاریخی به دبی به سال 1095 میلادی بر می گردد و نخستین علامت ها مبنی بر ساختن شهر در دبی در

سال 1799 ثبت گردیده هست . در سال 1833 شیخ مکتوم بن بطی بنسهیل آل مکتوم به صورت رسمی دبی را شهر اسم نهاد

. به علت جایگاه جغرافیایی مهم دبی ، این شهر در قرن بیستم به عنوان یک بندر مهم معرفی شد . پس از کشف نفت در دبی

در سال 1966 ؛ دبی و قطر در یک اقدام واحد پولی نو به اسم «مجلس نقد قطر و دبی»، را به عوض «روپیهٔ خلیج» کهپول رایج

قبلی بود جایگزین کردند .

پس از کشف نفت کارگران زیادی برای کار به این شهر مهاجرت کردند که باعث شد در مدت زمان کمی دبی رشد جمعیت 200 درصدی داشته باشد و به یکی از منابع مهم نفت در دنیا مبدل شود . دبی نو از زمانی که بریتانیا آن را در سال ۱۹۷۱ ترک کرد آغاز به شکل گرفتن کرد.

مقاله دبی چگونه دبی شدرا مطالعه کنید .

 

درباره تور دبی
درباره تور دبی

تاریخچه ی دبی

در این زمان، دبی به همراه ابوظبی و ۴ شیخ‌نشین سایر کشور امارات متحده عربی را پایه‌گذاری کردند. یک سال پس شیخ‌نشین رأس‌الخیمه به کشور امارات ضمیمه اما قطر و بحرین تصمیم گرفتند که هرکدام یک کشور خودکفا باشند. در سال

۱۹۷۳ مختلط امارات به عنوان واحد پولی رسمی امارات معرفی شد و به این ترتیب دبی و قطر اتحادیهٔ پولی بین خود را منحل

کردند. در سال ۱۹۷۹ در یکی از محله‌های دبی با اسم جبل علی یک منطقهٔ آزاد تجاری ساخته شد که به شرکت‌های

بیرونیاجازه واردات و صادرات بدون محدودیت را می‌داد. با آغاز جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰ سرمایه‌داران و تاجران پول‌ها و

دارایی‌های خود را از این شهر بیرون کردند که باعث شد اوضاع اقتصادی این شهر برای مدتی بحرانی بشود اما با دگرگونی

فضای سیاسی، مجدد رونق خود را به دست آورد.

دبی به عنوان یک شهر موفق و تجاری مطرح است

امروزه دبی به عنوان یک شهر دنیای و تجارت موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌ است. اگرچه اقتصاد دبی با صنعت

نفت رشد کرد اما غالبا درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان بیرونی در مناطق آزاد، اعطای اقامت،

صدور مجدد جنس، ترانزیت مسافر و جنس و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و سایر خدمات مالی و تجارت تأمین

می‌شود. دبی به تازگی توجه دنیایان را از راه ساخت و سازهای بزرگ و همین‌طور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به

خود جلب کرده‌ است .

آب و هوای دبی

دبی دارای آب و هوا زیاد گرم و خشک می‌باشد. دبی در فصل تابستان زیاد گرم، پر باد و خشک هست و به طور میانگین دارای دمایی در حدود ۴۰ درجهٔ سانتی‌گراد (۱۰۴ درجهٔ فارنهایت) در روز و ۳۰ درجهٔ سانتی‌گراد (۸۶ درجهٔ فارنهایت) در شب می‌باشد.

همچنین در اغلب روزهای سال آسمانی آفتابی مشاهده می‌شود.

دبی در فصل زمستان نیز گرم هست و به طور میانگین دارای دمای ۲۳ درجهٔ سانتی‌گراد (۷۳ درجهٔ فارنهایت) در روز و ۱۴ درجهٔ

سانتی‌گراد (۵۷ درجهٔ فارنهایت) در شب می‌باشد. میانگین بارش در دبی ۸۸٫۶ میلی‌متر (۳٫۴۹ اینچ) در سال می‌باشد.

دبی شهر آسمان خراش ها

از زمانی‌ که امارات متحده عربی آغاز به گسترش اقتصادی کرده هست، سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت خود جذب کرده، که

این شهر را به یکی از قطب‌های اقتصادی مهم منطقه و دنیا تبدیل کرده هست. دبی چند مورد از زیباترین آسمانخراش‌های دنیا

را دارد که به‌واسطه‌ی آن، معماری پیشگام خود را به نمایش گذاشته هست. دبی با ۱۴۹ آسمانخراش سومین شهر دنیا از نظر

سازه‌ها و ساختمان های بلند هست .

جشنواره خرید دبی

شروع این فستیوال هر سال در ژانویه است و تمام شهر دبی تبدیل به یک مرکز خرید می گردد . علاوه بر آن، این فستیوال

دربرگیرنده مراسم های موسیقی، نمایشگاه‌های هنری و رقص محلی می‌باشد.

دبی ارزان

 از وبلاگ تور دبی بازدید کنید و در مورد این شهر بیشتر بخوانید.